Item type |
デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) |
公開日 |
2025-01-08 |
タイトル |
|
|
タイトル |
プロジェクト型学習としてのオペラ制作の課題設定に関する研究 : 複数の実践による学生アンケート結果から |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
A Study on Task Setting of Opera Production as Project-Based Learning: From the Results of a Student Survey Through Multiple Practices |
|
言語 |
en |
作成者 |
大野内, 愛
伊藤, 真
藤井, 雄介
枝川, 一也
|
アクセス権 |
|
|
アクセス権 |
open access |
|
アクセス権URI |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
権利情報 |
|
|
言語 |
ja |
|
権利情報 |
Copyright © 2024 人間社会科学研究科 |
主題 |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
opera production |
主題 |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
project-based learning |
主題 |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
task setting music teacher training program |
主題 |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
オペラ制作 |
主題 |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
プロジェクト型学習 |
主題 |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
課題設定 |
主題 |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
音楽科教員養成課程 |
内容記述 |
|
|
内容記述 |
The purpose of this study is to clarify how learners' attitudes, learning, and trial-and-error change when unusual tasks are added to a university student's opera production. The research method was to analyze the learners' descriptions after the opera performance. The target opera performances were (1) a regular opera performance, (2) an outdoor opera performance, (3) a double-cast opera performance, and (4) an opera performance in collaboration with another group. The following results were obtained by comparing (1) regular opera performances and other performances. (2) In the outdoor opera performance, the learners were anxious about performing in a different venue than usual, but there was not much trial-and-error. (3) In the double-cast opera performance, the learners made some trial-and-error attempts to improve their performance and acting skills. The double-cast performances did not have much impact on the students. (4) In opera performances with other groups, learners were influenced by the other groups, but did not make much trial-and-error. In opera productions, it is effective to give learners special challenges, but it is more important for the instructor to encourage them afterwards. |
|
言語 |
en |
出版者 |
|
|
出版者 |
広島大学大学院人間社会科学研究科 |
|
言語 |
ja |
出版者 |
|
|
出版者 |
Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University |
|
言語 |
en |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
出版タイプ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
ID登録 |
|
|
ID登録 |
10.15027/55951 |
|
ID登録タイプ |
JaLC |
助成情報 |
|
|
|
助成機関名 |
日本学術振興会 |
|
|
言語 |
ja |
|
|
研究課題番号URI |
https://kaken.nii.ac.jp/ja/grant/KAKENHI-PROJECT-22K02549/ |
|
|
研究課題番号 |
22K02549 |
|
|
研究課題名 |
教員養成におけるプロジェクト型学習でのオペラ制作の体系化 |
|
|
言語 |
ja |
助成情報 |
|
|
|
助成機関名 |
Japan Society for the Promotion of Science |
|
|
言語 |
en |
|
|
研究課題名 |
教員養成におけるプロジェクト型学習でのオペラ制作の体系化 |
|
|
言語 |
ja |
開始ページ |
|
|
開始ページ |
129 |
書誌情報 |
ja : 広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
en : Bulletin of the Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University. Studies in education
号 5,
p. 129-138,
ページ数 10,
発行日 2024-12-20
|
旧ID |
55951 |