ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
  3. 5号

プロジェクト型学習としてのオペラ制作の課題設定に関する研究 : 複数の実践による学生アンケート結果から

https://doi.org/10.15027/55951
https://doi.org/10.15027/55951
29748c39-65f9-4a0d-ba93-348e533ab8ba
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchHumanitSocSciHUStuEdu_5_129.pdf BullGradSchHumanitSocSciHUStuEdu_5_129.pdf (2.4 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2025-01-08
タイトル
タイトル プロジェクト型学習としてのオペラ制作の課題設定に関する研究 : 複数の実践による学生アンケート結果から
言語 ja
タイトル
タイトル A Study on Task Setting of Opera Production as Project-Based Learning: From the Results of a Student Survey Through Multiple Practices
言語 en
作成者 大野内, 愛

× 大野内, 愛

ja 大野内, 愛

en Oonouchi, Ai

Search repository
伊藤, 真

× 伊藤, 真

ja 伊藤, 真

en Ito, Shin

Search repository
藤井, 雄介

× 藤井, 雄介

ja 藤井, 雄介

en Fujii, Yusuke

Search repository
枝川, 一也

× 枝川, 一也

ja 枝川, 一也

en Edagawa, Kazuya

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
言語 ja
権利情報 Copyright © 2024 人間社会科学研究科
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 opera production
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 project-based learning
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 task setting music teacher training program
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 オペラ制作
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 プロジェクト型学習
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 課題設定
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 音楽科教員養成課程
内容記述
内容記述 The purpose of this study is to clarify how learners' attitudes, learning, and trial-and-error change when unusual tasks are added to a university student's opera production. The research method was to analyze the learners' descriptions after the opera performance. The target opera performances were (1) a regular opera performance, (2) an outdoor opera performance, (3) a double-cast opera performance, and (4) an opera performance in collaboration with another group. The following results were obtained by comparing (1) regular opera performances and other performances. (2) In the outdoor opera performance, the learners were anxious about performing in a different venue than usual, but there was not much trial-and-error. (3) In the double-cast opera performance, the learners made some trial-and-error attempts to improve their performance and acting skills. The double-cast performances did not have much impact on the students. (4) In opera performances with other groups, learners were influenced by the other groups, but did not make much trial-and-error. In opera productions, it is effective to give learners special challenges, but it is more important for the instructor to encourage them afterwards.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科
言語 ja
出版者
出版者 Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/55951
ID登録タイプ JaLC
助成情報
助成機関名 日本学術振興会
言語 ja
研究課題番号URI https://kaken.nii.ac.jp/ja/grant/KAKENHI-PROJECT-22K02549/
研究課題番号 22K02549
研究課題名 教員養成におけるプロジェクト型学習でのオペラ制作の体系化
言語 ja
助成情報
助成機関名 Japan Society for the Promotion of Science
言語 en
研究課題名 教員養成におけるプロジェクト型学習でのオペラ制作の体系化
言語 ja
開始ページ
開始ページ 129
書誌情報 ja : 広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
en : Bulletin of the Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University. Studies in education

号 5, p. 129-138, ページ数 10, 発行日 2024-12-20
旧ID 55951
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 11:07:04.721098
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3