ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
  3. 5号

発達性協調運動障害のある幼児・児童に対する運動指導に関する研究 : 国内文献レビューに基づく分析

https://doi.org/10.15027/55946
https://doi.org/10.15027/55946
0edb262e-f132-43be-a645-74448308e8db
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchHumanitSocSciHUStuEdu_5_90.pdf BullGradSchHumanitSocSciHUStuEdu_5_90.pdf (1.0 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2025-01-08
タイトル
タイトル 発達性協調運動障害のある幼児・児童に対する運動指導に関する研究 : 国内文献レビューに基づく分析
言語 ja
タイトル
タイトル Research on Motor Skills Instruction for Young Children and Students with Developmental Coordination Disorder: An Analysis Based on Domestic Literature Review
言語 en
作成者 北林, 真実

× 北林, 真実

ja 北林, 真実

en Kitabayashi, Mami

Search repository
松本, 佑介

× 松本, 佑介

ja 松本, 佑介

en Matsumoto, Yusuke

Search repository
齊藤, 一彦

× 齊藤, 一彦

ja 齊藤, 一彦

en Saito, Kazuhiko

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
言語 ja
権利情報 Copyright © 2024 人間社会科学研究科
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 literature review
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 DCD
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 developmental coordination disorder
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 clumsiness
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 physical education
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 文献研究
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 DCD
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 発達性協調運動障害
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 不器用
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 体育
内容記述
内容記述 The purpose of this study was to examine the current state of physical education instruction for children with Developmental Coordination Disorder (DCD) during early childhood and childhood, as reported in previous research. Additionally, the study aims to address the challenges of creating inclusive physical education classes for children with DCD. A thorough search was conducted using CiNii Research, a database of Japanese academic papers, resulting in the selection of 24 relevant studies for analysis. Employing aspects of the KJ method, we analyzed the current practices in physical education for children with DCD. Our analysis produced four key recommendations for developing inclusive classes: 1. It is crucial to develop flexible teaching plans based on assessments tailored to individual exercise programs for children with DCD. 2. Teachers should provide appropriate learning support that addresses the specific needs of each student. 3. Opportunities must be created to enhance social interaction and foster a sense of community among students. 4. It is important to ensure that learners retain a strong sense of physical competence throughout their educational journey. These findings emphasize the significance of thoughtful and inclusive strategies in physical education to support the growth and development of children with DCD.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科
言語 ja
出版者
出版者 Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/55946
ID登録タイプ JaLC
開始ページ
開始ページ 90
書誌情報 ja : 広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
en : Bulletin of the Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University. Studies in education

号 5, p. 90-98, ページ数 9, 発行日 2024-12-20
旧ID 55946
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 11:06:23.677546
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3