WEKO3
アイテム
「傷ついた語り手」概念から考える文学教育の可能性
https://doi.org/10.15027/53375
https://doi.org/10.15027/533751d41c15c-262d-4661-8543-d9ad92b29fe3
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 「傷ついた語り手」概念から考える文学教育の可能性 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Possibilities for Literary Education from “The Wounded Narrator" | |||||||||
言語 | en | |||||||||
作成者 |
雷, 民瀲
× 雷, 民瀲
|
|||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
権利情報 | ||||||||||
権利情報 | Copyright (c) 2022 人間社会科学研究科 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | pain | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | the awareness of edge | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | narrator | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | learner | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 痛み | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 縁意識 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 語り手 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 学習者 | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述 | Have we ever looked at our own bodies? In this paper, we visualize living two subjects at the same time, based on the fact that a person in pain and “wounded" lives on the edge (huchi) and is made to face multiple selves within himself/herself relative to his/her own body, just as a patient with chronic pain stands on the edge (huchi) of life and death. It also suggests the possibility of this work as a literary teaching material that considers the“ wounded narrator" and his/her life with pain. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 広島大学大学院人間社会科学研究科 | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.15027/53375 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 2436-0333 | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA12909086 | |||||||||
開始ページ | ||||||||||
開始ページ | 18 | |||||||||
書誌情報 |
広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究 Bulletin of the Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University. Studies in education 号 3, p. 18-27, 発行日 2022-12-23 |
|||||||||
旧ID | 53375 |