ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
  3. 2号

文学作品の「読みの理解」に関する基礎的研究 : 学習評価のねらいと課題を中心に

https://doi.org/10.15027/51606
https://doi.org/10.15027/51606
bcdf1d97-c6a3-45c5-b41d-aa96a3f05747
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchHumanitSocSciHUStuEdu_2_71.pdf BullGradSchHumanitSocSciHUStuEdu_2_71.pdf (1.8 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 文学作品の「読みの理解」に関する基礎的研究 : 学習評価のねらいと課題を中心に
言語 ja
タイトル
タイトル A Basic Study on “Reading Comprehension" of Literary Works: Concerning the aims and tasks of learning assessment
言語 en
作成者 木村, 穂乃香

× 木村, 穂乃香

ja 木村, 穂乃香

en Kimura, Honoka

Search repository
山元, 隆春

× 山元, 隆春

ja 山元, 隆春

en Yamamoto, Takaharu

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2021 人間社会科学研究科
主題
主題Scheme Other
主題 Japanese language education
主題
主題Scheme Other
主題 Reading Comprehension
主題
主題Scheme Other
主題 assessment
主題
主題Scheme Other
主題 国語科教育
主題
主題Scheme Other
主題 読みの理解
主題
主題Scheme Other
主題 学習評価
内容記述
内容記述 The purpose of this study is to propose a perspective for questioning the framework of “Reading Comprehension" in learning to read literary works. For this purpose, we first rethought the “Reading Comprehension" of literary works from three theoretical perspectives: literary theory, literary education theory, and learning assessment theory. Next, based on the three theoretical positions, I proposed a framework for “Reading Comprehension" of literary works. Finally, I took up practical examples of teaching literary works and reexamined  “Reading Comprehension" using the proposed framework. In order to shape the “Reading Comprehension" in the midst of diverse literary works, diverse approaches to reading, and diverse learners, it is necessary to set goals from the perspective of “changing learners’ perceptions," to plan instruction using both intrinsic and extrinsic approaches, and to evaluate learners’ responses while contrasting and reflecting on the approaches in instruction. It is essential to evaluate the learners’ responses while contrasting and reflecting on the approaches, to improve the instruction, and to provide feedback to the learners.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/51606
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2436-0333
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12909086
開始ページ
開始ページ 71
書誌情報 広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
Bulletin of the Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University. Studies in education

号 2, p. 71-77, 発行日 2021-12-23
旧ID 51606
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 10:43:49.871210
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3