ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
  3. 1号

カンボジアにおける初等教員養成校の学生を対象とした体育授業観の形成過程に関する事例研究 : 被教育体験期と初等教員養成カリキュラムに着目して

https://doi.org/10.15027/50241
https://doi.org/10.15027/50241
3c504730-cf2a-465e-8688-390c288ed6db
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchHumanitSocSciHUStuEdu_1_578.pdf BullGradSchHumanitSocSciHUStuEdu_1_578.pdf (2.0 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル カンボジアにおける初等教員養成校の学生を対象とした体育授業観の形成過程に関する事例研究 : 被教育体験期と初等教員養成カリキュラムに着目して
言語 ja
タイトル
タイトル A Case Study of the Formation Process of Views of Teaching in Physical Education among Students at a Teacher Training College in Cambodia: Focus on educational experiences and curriculum for provincial teacher training college
言語 en
作成者 山平, 芳美

× 山平, 芳美

ja 山平, 芳美

en Yamahira, Yoshimi

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2020 人間社会科学研究科
主題
主題Scheme Other
主題 Physical Education Teaching Methods
主題
主題Scheme Other
主題 Teaching Practice
主題
主題Scheme Other
主題 M-GTA
主題
主題Scheme Other
主題 体育科教育法
主題
主題Scheme Other
主題 教育実習
主題
主題Scheme Other
主題 修正版グラウンデッド・セオリー・アプローチ
内容記述
内容記述 This study aimed to shed light on the process by which views of teaching in physical education are formed in Cambodian students at the Provincial Teacher Training College (PTTC) from their years before admission to classroom experiences at a teacher training college. Twelve PTTC students were interviewed and the resulting transcripts were reviewed using qualitative analysis. Consequently, four key findings were summarized. First, PTTC students were influenced by school sports and sports activities to form their views of teaching in physical education. Second, in teaching practice, PTTC students’ views of teaching in physical education were formed as they surveyed the condition of children during class and appreciated their pedagogical roles through their exercises. Third, PTTC students’ views of the formation process of teaching physical education were affected by the timing of the class of teaching practice. Finally, first-year students’ view of teaching physical education was partially formed by their relationships with second-year upperclassmen.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/50241
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2436-0333
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12909086
開始ページ
開始ページ 578
書誌情報 広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
Bulletin of the Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University. Studies in education

号 1, p. 578-587, 発行日 2020-12-25
旧ID 50241
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 10:40:04.572265
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3