ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
  3. 1号

特別支援学校(病弱)高等部における発達障害のある生徒に対する進路指導の課題と実践

https://doi.org/10.15027/50220
https://doi.org/10.15027/50220
f9625d84-f9db-4ea8-9509-283033b24d0c
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchHumanitSocSciHUStuEdu_1_381.pdf BullGradSchHumanitSocSciHUStuEdu_1_381.pdf (1.2 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 特別支援学校(病弱)高等部における発達障害のある生徒に対する進路指導の課題と実践
言語 ja
タイトル
タイトル Issues and Practices of Career Guidance for Students Who Have Developmental Disorders at Special Schools
言語 en
作成者 河村, 佐和子

× 河村, 佐和子

ja 河村, 佐和子

en Kawamura, Sawako

Search repository
船橋, 篤彦

× 船橋, 篤彦

ja 船橋, 篤彦

en Funabashi, Atsuhiko

Search repository
林田, 真志

× 林田, 真志

ja 林田, 真志

en Hayashida, Masashi

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2020 人間社会科学研究科
主題
主題Scheme Other
主題 Developmental disorder
主題
主題Scheme Other
主題 Upper secondary divisions of special schools for students with health impairments
主題
主題Scheme Other
主題 Career guidance
主題
主題Scheme Other
主題 Qualitative research
主題
主題Scheme Other
主題 発達障害
主題
主題Scheme Other
主題 特別支援学校(病弱)高等部
主題
主題Scheme Other
主題 進路指導
主題
主題Scheme Other
主題 質的研究
内容記述
内容記述 This study aims to clarify the structure of the process and issues surrounding career guidance for students with developmental disorders, who are learning through a high school equivalent curriculum at upper secondary divisions of special schools for students with health impairments. Semi-structured interviews involving seven teachers from upper secondary divisions of special schools were conducted to collect data for qualitative data analysis. Consequently, three categories of issues that affect students’ career decisions were identified: student issues, school system issues, and family and social resources issues. In addition, three categories for practices were generated: guidance policies, guidance and support for realizing their career paths, and building and maintaining connections with local communities. One category for achievement points after graduation was also generated: career paths of upper secondary divisions graduates. Based on these results, this study concluded that the characteristic issues are effects of school refusal, maladaptation on career learning, and the narrowing of career choices due to lack of support from family. Moreover, maintaining a receptive approach and connections that were established during school also identified as characteristic practices.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/50220
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2436-0333
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12909086
開始ページ
開始ページ 381
書誌情報 広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
Bulletin of the Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University. Studies in education

号 1, p. 381-390, 発行日 2020-12-25
旧ID 50220
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 10:37:04.003477
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3