WEKO3
アイテム
中国人上級日本語学習者の文章読解における質問作成の効果 : 自己質問作成と他者質問作成の比較による実験的検討
https://doi.org/10.15027/50203
https://doi.org/10.15027/50203d1194744-3670-4344-9ac6-22e66cf2e926
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
| Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 公開日 | 2023-03-18 | |||||||||||||
| タイトル | ||||||||||||||
| タイトル | 中国人上級日本語学習者の文章読解における質問作成の効果 : 自己質問作成と他者質問作成の比較による実験的検討 | |||||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||||||
| タイトル | ||||||||||||||
| タイトル | The Effect of Making Questions Reading Comprehension on Chinese Advanced Learners of Japanese Language: An experimental study comparing self-questioning and questioning for others | |||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||
| 作成者 |
大隈, 萌恵
× 大隈, 萌恵
× 松見, 法男
|
|||||||||||||
| アクセス権 | ||||||||||||||
| アクセス権 | open access | |||||||||||||
| アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||
| 権利情報 | ||||||||||||||
| 権利情報 | Copyright (c) 2020 人間社会科学研究科 | |||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | reading comprehension of texts | |||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | self-questioning | |||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | Chinese learners of Japanese | |||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | 文章読解 | |||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | 自己質問作成 | |||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | 中国人日本語学習者 | |||||||||||||
| 内容記述 | ||||||||||||||
| 内容記述 | This study was designed to examine the effects of different types of questions produced during text reading on the comprehension and memorization of text of Chinese advanced Japanese language learners. The results showed that the question-and-answer group performed better than the question-only group: the former was able to focus their attention on the explicit textual information. At the same time, the question-and-answer group monitored and tried to understand their comprehension of the text, which also included the viewpoints of others. Thus, it was found that creating questions and answers facilitated the formation of comprehension representations. | |||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||
| 出版者 | ||||||||||||||
| 出版者 | 広島大学大学院人間社会科学研究科 | |||||||||||||
| 言語 | ||||||||||||||
| 言語 | jpn | |||||||||||||
| 資源タイプ | ||||||||||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
| 資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
| 出版タイプ | ||||||||||||||
| 出版タイプ | VoR | |||||||||||||
| 出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||
| ID登録 | ||||||||||||||
| ID登録 | 10.15027/50203 | |||||||||||||
| ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||
| 収録物識別子 | ||||||||||||||
| 収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||
| 収録物識別子 | 2436-0333 | |||||||||||||
| 収録物識別子 | ||||||||||||||
| 収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||
| 収録物識別子 | AA12909086 | |||||||||||||
| 開始ページ | ||||||||||||||
| 開始ページ | 221 | |||||||||||||
| 書誌情報 |
広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究 Bulletin of the Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University. Studies in education 号 1, p. 221-229, 発行日 2020-12-25 |
|||||||||||||
| 旧ID | 50203 | |||||||||||||