ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
  3. 1号

感性教育論の展開(4) : 技能

https://doi.org/10.15027/50169
https://doi.org/10.15027/50169
78b84bd7-5574-4f3d-89e9-bc3e86b5ed6c
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchHumanitSocSciHUStuEdu_1_1.pdf BullGradSchHumanitSocSciHUStuEdu_1_1.pdf (815.7 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 感性教育論の展開(4) : 技能
言語 ja
タイトル
タイトル A Development of the Theory of Aesthetic Education (4): Skill
言語 en
作成者 樋口, 聡

× 樋口, 聡

ja 樋口, 聡

en Higuchi, Satoshi

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2020 人間社会科学研究科
主題
主題Scheme Other
主題 Skill
主題
主題Scheme Other
主題 Technique
主題
主題Scheme Other
主題 Bodily knowing
主題
主題Scheme Other
主題 Co-occurrence of the body and the language
主題
主題Scheme Other
主題 技能
主題
主題Scheme Other
主題 技術
主題
主題Scheme Other
主題 身体知
主題
主題Scheme Other
主題 身体とことばの共創
内容記述
内容記述 Kansei or the aesthetic is defined as one’s individual ability to acquire the valueand quality of matters in our discussion in the theory of aesthetic education. Everybody has kansei that becomes perceivable through the person’s expression as act. Ginou or skill is needed for expression. Skill is the topic of this paper. The drift of considerations is as follows: 1) A terminology of “skill", 2) A comparison between skill and technique or gijutsu, and a reference to the research of bodily knowing and waza. 3) A consideration of the relationship between “understanding" and “being able to do" and 4) A reflection on educational practices in elementary schools. It is pointed out that “skill" is an internalization of “technique" in a person and accompanied by bodily knowing that is a co-occurrence of the body and the language with a coexistence of the comprehensive bodily sensation and the comprehensive symbols. The actual state of kansei is this bodily knowing. Skill will be regarded as a concrete strategy for educational practices.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/50169
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2436-0333
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12909086
開始ページ
開始ページ 1
書誌情報 広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
Bulletin of the Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University. Studies in education

号 1, p. 1-10, 発行日 2020-12-25
旧ID 50169
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 10:31:16.312803
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3