WEKO3
アイテム
感性教育論の展開(4) : 技能
https://doi.org/10.15027/50169
https://doi.org/10.15027/5016978b84bd7-5574-4f3d-89e9-bc3e86b5ed6c
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 感性教育論の展開(4) : 技能 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | A Development of the Theory of Aesthetic Education (4): Skill | |||||||||
言語 | en | |||||||||
作成者 |
樋口, 聡
× 樋口, 聡
|
|||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
権利情報 | ||||||||||
権利情報 | Copyright (c) 2020 人間社会科学研究科 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Skill | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Technique | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Bodily knowing | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Co-occurrence of the body and the language | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 技能 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 技術 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 身体知 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 身体とことばの共創 | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述 | Kansei or the aesthetic is defined as one’s individual ability to acquire the valueand quality of matters in our discussion in the theory of aesthetic education. Everybody has kansei that becomes perceivable through the person’s expression as act. Ginou or skill is needed for expression. Skill is the topic of this paper. The drift of considerations is as follows: 1) A terminology of “skill", 2) A comparison between skill and technique or gijutsu, and a reference to the research of bodily knowing and waza. 3) A consideration of the relationship between “understanding" and “being able to do" and 4) A reflection on educational practices in elementary schools. It is pointed out that “skill" is an internalization of “technique" in a person and accompanied by bodily knowing that is a co-occurrence of the body and the language with a coexistence of the comprehensive bodily sensation and the comprehensive symbols. The actual state of kansei is this bodily knowing. Skill will be regarded as a concrete strategy for educational practices. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 広島大学大学院人間社会科学研究科 | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.15027/50169 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 2436-0333 | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA12909086 | |||||||||
開始ページ | ||||||||||
開始ページ | 1 | |||||||||
書誌情報 |
広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究 Bulletin of the Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University. Studies in education 号 1, p. 1-10, 発行日 2020-12-25 |
|||||||||
旧ID | 50169 |