WEKO3
アイテム
高校生における家族機能と学校適応感の関連について : 動的家族画を用いた検討 <研究論文>
https://doi.org/10.15027/42747
https://doi.org/10.15027/42747b2e48b5d-48dc-4c28-a271-f4472d694175
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | 高校生における家族機能と学校適応感の関連について : 動的家族画を用いた検討 <研究論文> | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | The relationship between family function and adaptation feeling to high school students: examination by Kinetic Family Drawing | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
作成者 |
奈須野, 玲加
× 奈須野, 玲加
× 石田, 弓
|
|||||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | Family function | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | Adaptation feeling | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | high school students | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | Kinetic Family Drawing | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||||||
主題 | 140 | |||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||
内容記述 | In this study, we examined the relationship between family function and adaptability to high school of high school students. In addition, we examined whether Kinetic Family Drawing (KFD) helps to screen high school students who experience problems in family function. We conducted a questionnaire survey and KFD for 172 high school students. The results of our examination showed a positive correlation between family function and the high school adaptability of high school students. Therefore, we conclude that high school students with better family function adapt better to high school. In addition, the results highlighted some helpful indicators of KFD that can help screen high school students who experience problems in family function. Through these indicators, we might be able to assess high school students who experience problems in family function unconsciously. | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
出版者 | 広島大学大学院教育学研究科附属心理臨床教育研究センター | |||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||
ID登録 | 10.15027/42747 | |||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||
収録物識別子 | AA11849207 | |||||||||||||
開始ページ | ||||||||||||||
開始ページ | 72 | |||||||||||||
書誌情報 |
広島大学大学院心理臨床教育研究センター紀要 Bulletin of training and research center for clinical psychology 巻 15, p. 72-86, 発行日 2017-03-21 |
|||||||||||||
旧ID | 42747 |