ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
  3. 68号

質的データ分析法としてのSCATとうえの式質的分析法の比較 : 幼稚園長のインタビューデータから

https://doi.org/10.15027/48505
https://doi.org/10.15027/48505
210d3217-a789-4288-b908-69f058b11c80
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchEducHU-Part3_68_9.pdf BullGradSchEducHU-Part3_68_9.pdf (3.7 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 質的データ分析法としてのSCATとうえの式質的分析法の比較 : 幼稚園長のインタビューデータから
言語 ja
タイトル
タイトル A Comparison of SCAT and Ueno’s Qualitative Analysis as the Qualitative Data Analysis: A Study of Interview Data from a Kindergarten Director
言語 en
作成者 中坪, 史典

× 中坪, 史典

ja 中坪, 史典

en Nakatsubo, Fuminori

Search repository
濱名, 潔

× 濱名, 潔

ja 濱名, 潔

en Hamana, Kiyoshi

Search repository
淀澤, 真帆

× 淀澤, 真帆

ja 淀澤, 真帆

en Yodozawa, Maho

Search repository
加藤, 望

× 加藤, 望

ja 加藤, 望

en Kato, Nozomi

Search repository
田島, 美帆

× 田島, 美帆

ja 田島, 美帆

en Tajima, Miho

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 Qualitative Data Analysis
主題
主題Scheme Other
主題 SCAT
主題
主題Scheme Other
主題 Ueno’s Qualitative Analysis
主題
主題Scheme Other
主題 Interview Data
主題
主題Scheme Other
主題 質的データ分析
主題
主題Scheme Other
主題 うえの式質的分析法
主題
主題Scheme Other
主題 インタビューデータ
内容記述
内容記述 The purpose of this study is to compare the characteristics of SCAT (Steps for Coding and Theorization) and Ueno’s qualitative analysis as a form of qualitative data analysis applied to interview data from a kindergarten director. The subject and methods of the study are as follows. (1) We interviewed the director of Kindergarten A. (2) The research question asked why he started to run the child-based kindergarten. (3) We analyzed the interview data using SCAT. (4) We also analyzed the interview data using Ueno’s qualitative analysis. (5) We compared their characteristics. The analyses made the following points clear. First, the SCAT is characterized by the decontextualisation of the segmented text, step by step. By contrast, Ueno’s qualitative analysis is marked by its recontextualization through the mapping and charting of metadata. Second, when we use SCAT, we need to understand the theory of qualitative inquiry and must read the text over and over, analyzing it over time. However, the intellectual excitement when we discover the inherent meaning in the text is great. However, Ueno’s qualitative analysis is superior in terms of cost performance, time saved, and energy savings, though it does not convert qualitative data into words. With this approach, the intellectual excitement we felt when we discovered the meaning inherent in a text was not as great as when using SCAT.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/48505
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5562
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11625039
開始ページ
開始ページ 9
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 3, Education and human science

号 68, p. 9-18, 発行日 2019-12-20
旧ID 48505
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 08:29:25.748086
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3