ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
  3. 66号

大学生の入学時における能力と学修成果の関連に関する実証的研究 : 地方私立大学を事例として

https://doi.org/10.15027/44820
https://doi.org/10.15027/44820
038ec256-a394-4396-98f2-db4f02f6fa26
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchEducHU-Part3_66_179.pdf BullGradSchEducHU-Part3_66_179.pdf (1.1 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 大学生の入学時における能力と学修成果の関連に関する実証的研究 : 地方私立大学を事例として
言語 ja
タイトル
タイトル An Empirical Study on Student Learning Outcomes: A Case Study of a Rural Private University
言語 en
作成者 真鍋, 亮

× 真鍋, 亮

ja 真鍋, 亮

en Manabe, Ryo

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 learning outcomes
主題
主題Scheme Other
主題 ability in the freshman year
主題
主題Scheme Other
主題 examination type
主題
主題Scheme Other
主題 generic skills
主題
主題Scheme Other
主題 attitudes
主題
主題Scheme Other
主題 学修成果
主題
主題Scheme Other
主題 入学時の能力
主題
主題Scheme Other
主題 入試形態
主題
主題Scheme Other
主題 汎用的能力
主題
主題Scheme Other
主題 態度・志向性
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 This study clarifies the relation among various entrance examinations (entrance exams to test scholastic ability, admissions office (AO) exams, entrance exams via recommendation), generic skills (communication skills / numerical skills), and attitudes (self-control ability / teamwork and leadership ability) in the freshman year. We also examine the determinants of learning outcomes (communication skills / numerical skills) and the “elongation of learning outcomes" of undergraduate students in their senior year using entrance examination type, generic skills, and attitude as independent variables. We use data from a rural private university and correlation and multi regression analysis. Although we focus on a single case study, it has a large sample size (1,245 samples). The findings are as follows: (1) compared with exams that test scholastic ability, AO and entrance exams by recommendation have little influence on generic skills (communication skills / numerical skills) but improve attitudes during the freshman year; (2) the examination type affects learning outcomes (communication skills / numerical skills) in the senior year and the elongation of learning outcomes; (3) generic skills in the freshmen year affect learning outcomes and the elongation of learning outcomes; and (4) attitude (self-control ability / teamwork and leadership ability) does not affect learning outcomes.Thus, examination type and generic skills in the freshman year are very important for students’ learning outcomes (generic skills) and the elongation of learning outcomes, but are not affected by attitudes. Universities need to pay attention to the fact that (1) generic skills and attitudes are not closely connected, and therefore they should be developed separately and (2) examination type has a strong impact on learning outcomes and the elongation of learning outcomes.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/44820
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5562
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11625039
開始ページ
開始ページ 179
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 3, Education and human science

号 66, p. 179-188, 発行日 2017-12-22
旧ID 44820
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 08:24:48.291113
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3