ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
  3. 64号

知覚されたサポートは外傷体験の影響を緩衝し得るか : 外傷後ストレス反応と解離傾向に着目して

https://doi.org/10.15027/38993
https://doi.org/10.15027/38993
1b3ef341-3d95-48de-ad9e-7315f02f3d6a
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchEduc-HiroshimaUniv-Part3_64_105.pdf BullGradSchEduc-HiroshimaUniv-Part3_64_105.pdf (1.4 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 知覚されたサポートは外傷体験の影響を緩衝し得るか : 外傷後ストレス反応と解離傾向に着目して
言語 ja
タイトル
タイトル Can Perceived Social Support Buffer Trauma Impacts? : On the Outcome of Posttraumatic Stress Responses and Dissociative Tendencies
言語 en
作成者 池田, 龍也

× 池田, 龍也

ja 池田, 龍也

en Ikeda, Tatsuya

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 解離
主題
主題Scheme Other
主題 外傷体験
主題
主題Scheme Other
主題 知覚されたソーシャルサポート
主題
主題Scheme Other
主題 緩衝効果
主題
主題Scheme Other
主題 dissociation
主題
主題Scheme Other
主題 trauma
主題
主題Scheme Other
主題 perceived social support
主題
主題Scheme Other
主題 buffering effect
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 This study investigated the ability of perceived social support (PSS) to buffer traumatic stress impacts by measuring posttraumatic stress responses (PTSR) and dissociative tendencies. A total of 163 undergraduate students (60 males and 103 females) were classified into traumatic (n = 23) and non-traumatic (n = 140) stress groups. Concerning dissociation on the basis of objective variables, the results of hierarchical multiple regression analysis indicated that PSS had a buffering effect. Concerning PSTR, however, the results of the same analysis indicated neither a significant nor direct effect of buffering. These results suggest that there are different mechanisms between dissociation and PTSR. Therefore, this study has determined that clinicians should make eff orts to distinguish between dissociation and PTSR so that they are perceived as supportive by their clients.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/38993
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5562
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11625039
開始ページ
開始ページ 105
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 3, Education and human science

号 64, p. 105-112, 発行日 2015-12-18
旧ID 38993
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 08:17:39.406605
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3