WEKO3
アイテム
知覚されたサポートは外傷体験の影響を緩衝し得るか : 外傷後ストレス反応と解離傾向に着目して
https://doi.org/10.15027/38993
https://doi.org/10.15027/389931b3ef341-3d95-48de-ad9e-7315f02f3d6a
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 知覚されたサポートは外傷体験の影響を緩衝し得るか : 外傷後ストレス反応と解離傾向に着目して | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Can Perceived Social Support Buffer Trauma Impacts? : On the Outcome of Posttraumatic Stress Responses and Dissociative Tendencies | |||||||||
言語 | en | |||||||||
作成者 |
池田, 龍也
× 池田, 龍也
|
|||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 解離 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 外傷体験 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 知覚されたソーシャルサポート | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 緩衝効果 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | dissociation | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | trauma | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | perceived social support | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | buffering effect | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 370 | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述 | This study investigated the ability of perceived social support (PSS) to buffer traumatic stress impacts by measuring posttraumatic stress responses (PTSR) and dissociative tendencies. A total of 163 undergraduate students (60 males and 103 females) were classified into traumatic (n = 23) and non-traumatic (n = 140) stress groups. Concerning dissociation on the basis of objective variables, the results of hierarchical multiple regression analysis indicated that PSS had a buffering effect. Concerning PSTR, however, the results of the same analysis indicated neither a significant nor direct effect of buffering. These results suggest that there are different mechanisms between dissociation and PTSR. Therefore, this study has determined that clinicians should make eff orts to distinguish between dissociation and PTSR so that they are perceived as supportive by their clients. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 広島大学大学院教育学研究科 | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.15027/38993 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1346-5562 | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA11625039 | |||||||||
開始ページ | ||||||||||
開始ページ | 105 | |||||||||
書誌情報 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域 Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 3, Education and human science 号 64, p. 105-112, 発行日 2015-12-18 |
|||||||||
旧ID | 38993 |