WEKO3
アイテム
子どもの経験を質的に描き出す試み : M-GTAとTEMの比較
https://doi.org/10.15027/34037
https://doi.org/10.15027/34037c892fc6d-a739-45f1-8942-bbf5dad2945c
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
| Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 公開日 | 2023-03-18 | |||||||||||||||||
| タイトル | ||||||||||||||||||
| タイトル | 子どもの経験を質的に描き出す試み : M-GTAとTEMの比較 | |||||||||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||||||||||
| タイトル | ||||||||||||||||||
| タイトル | Methodologies of Qualitative Research for Describing Children's Experiences : A comparison of M-GTA and TEM | |||||||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||||||
| 作成者 |
境, 愛一郎
× 境, 愛一郎
× 中西, さやか
× 中坪, 史典
|
|||||||||||||||||
| アクセス権 | ||||||||||||||||||
| アクセス権 | open access | |||||||||||||||||
| アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
| 主題 | qualitative research | |||||||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
| 主題 | methodology | |||||||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
| 主題 | M-GTA | |||||||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
| 主題 | TEM | |||||||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
| 主題 | ECEC | |||||||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
| 主題 | 質的研究 | |||||||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
| 主題 | 方法論 | |||||||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
| 主題 | 保育 | |||||||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||||||
| 主題Scheme | NDC | |||||||||||||||||
| 主題 | 140 | |||||||||||||||||
| 内容記述 | ||||||||||||||||||
| 内容記述 | The purpose of this study is to clarify, compare and contrast the features of the Modified Grounded Theory Approach (M-GTA) and Trajectory Equifinality Model (TEM) methodologies and to explore the possibility for using them to describe children's experiences in the field of early childhood education and care. These are qualitative research methodologies. First, in this the study, cases were collected by observing the scene where a target child carries out a target activity in a kindergarten classroom setting. Next, the cases were analyzed based on the common research question, using both the M-GTA and TEM approaches. By examining and analyzing the results using each methodology, it was clear what kind of knowledge is acquired from cases by using each methodology, and what kinds of problems each methodology has. Further examination showed that the feature in M-GTA that describes the process of a child's experience provides a structure and framework for explaining a child's activity. On the other hand, it became clear that the TEM approach describes the process of a child's experience itself, and that a TEM analysis can lead to great understanding of an individual child's experiences and transformation | |||||||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||||||
| 出版者 | ||||||||||||||||||
| 出版者 | 広島大学大学院教育学研究科 | |||||||||||||||||
| 言語 | ||||||||||||||||||
| 言語 | jpn | |||||||||||||||||
| 資源タイプ | ||||||||||||||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||
| 資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||||||
| 出版タイプ | ||||||||||||||||||
| 出版タイプ | VoR | |||||||||||||||||
| 出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||||||
| ID登録 | ||||||||||||||||||
| ID登録 | 10.15027/34037 | |||||||||||||||||
| ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||||||
| 収録物識別子 | ||||||||||||||||||
| 収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||||||
| 収録物識別子 | 1346-5562 | |||||||||||||||||
| 収録物識別子 | ||||||||||||||||||
| 収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||||||
| 収録物識別子 | AA11625039 | |||||||||||||||||
| 開始ページ | ||||||||||||||||||
| 開始ページ | 197 | |||||||||||||||||
| 書誌情報 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域 Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 3, Education and human science 号 61, p. 197-206, 発行日 2012-12-21 |
|||||||||||||||||
| 旧ID | 34037 | |||||||||||||||||