ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
  3. 61号

子どもの経験を質的に描き出す試み : M-GTAとTEMの比較

https://doi.org/10.15027/34037
https://doi.org/10.15027/34037
c892fc6d-a739-45f1-8942-bbf5dad2945c
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchEduc-HiroshimaUniv-Part3_61_197.pdf BullGradSchEduc-HiroshimaUniv-Part3_61_197.pdf (783.0 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 子どもの経験を質的に描き出す試み : M-GTAとTEMの比較
言語 ja
タイトル
タイトル Methodologies of Qualitative Research for Describing Children's Experiences : A comparison of M-GTA and TEM
言語 en
作成者 境, 愛一郎

× 境, 愛一郎

ja 境, 愛一郎

en Sakai, Aiichiro

Search repository
中西, さやか

× 中西, さやか

ja 中西, さやか

en Nakanishi, Sayaka

Search repository
中坪, 史典

× 中坪, 史典

ja 中坪, 史典

en Nakatsubo, Fuminori

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 qualitative research
主題
主題Scheme Other
主題 methodology
主題
主題Scheme Other
主題 M-GTA
主題
主題Scheme Other
主題 TEM
主題
主題Scheme Other
主題 ECEC
主題
主題Scheme Other
主題 質的研究
主題
主題Scheme Other
主題 方法論
主題
主題Scheme Other
主題 保育
主題
主題Scheme NDC
主題 140
内容記述
内容記述 The purpose of this study is to clarify, compare and contrast the features of the Modified Grounded Theory Approach (M-GTA) and Trajectory Equifinality Model (TEM) methodologies and to explore the possibility for using them to describe children's experiences in the field of early childhood education and care. These are qualitative research methodologies. First, in this the study, cases were collected by observing the scene where a target child carries out a target activity in a kindergarten classroom setting. Next, the cases were analyzed based on the common research question, using both the M-GTA and TEM approaches. By examining and analyzing the results using each methodology, it was clear what kind of knowledge is acquired from cases by using each methodology, and what kinds of problems each methodology has. Further examination showed that the feature in M-GTA that describes the process of a child's experience provides a structure and framework for explaining a child's activity. On the other hand, it became clear that the TEM approach describes the process of a child's experience itself, and that a TEM analysis can lead to great understanding of an individual child's experiences and transformation
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/34037
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5562
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11625039
開始ページ
開始ページ 197
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 3, Education and human science

号 61, p. 197-206, 発行日 2012-12-21
旧ID 34037
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 08:10:10.160748
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3