ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
  3. 50号

小学5、6年生における時間、距離、速さの概念の理解

https://doi.org/10.15027/18436
https://doi.org/10.15027/18436
6b9c46b3-a4c3-49a4-8cc7-5399401e224f
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004253983.pdf KJ00004253983.pdf (868.0 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 小学5、6年生における時間、距離、速さの概念の理解
言語 ja
タイトル
タイトル Understanding of concepts about duration, distance, and speed in fifth-and sixth-grade children
言語 en
作成者 森田, 愛子

× 森田, 愛子

ja 森田, 愛子

en Morita, Aiko

Search repository
岡部, 直実

× 岡部, 直実

ja 岡部, 直実

en Okabe, Naomi

Search repository
谷村, 亮

× 谷村, 亮

ja 谷村, 亮

en Tanimura, Ryo

Search repository
三宅, 幹子

× 三宅, 幹子

ja 三宅, 幹子

en Miyake, Motoko

Search repository
小嶋, 佳子

× 小嶋, 佳子

ja 小嶋, 佳子

en Kojima, Yoshiko

Search repository
永瀬, 美帆

× 永瀬, 美帆

ja 永瀬, 美帆

en Nagase, Miho

Search repository
松田, 文子

× 松田, 文子

ja 松田, 文子

en Matsuda, Fumiko

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 時間
主題
主題Scheme Other
主題 距離
主題
主題Scheme Other
主題 速さ
主題
主題Scheme Other
主題 関係概念
主題
主題Scheme Other
主題 児童
主題
主題Scheme Other
主題 Duration
主題
主題Scheme Other
主題 Distance
主題
主題Scheme Other
主題 Speed
主題
主題Scheme Other
主題 Relational concepts
主題
主題Scheme Other
主題 School children
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 Forty-one 5th-grade and 43 6th-grade children were confronted with the task of determining which of two cars ran farther, faster, or for a longer amount of time solely based on the information provided about the relations on the other two dimensions. In each problem, the information as premise was presented in the form of two sentences and there were three other sentences as answer options. The participants took part in two kinds of task. In the qualitative task, the information as premise included no numerical values, while in the quantitative task, they were included. The main results were as follows : (a) The quantitative task was easier than the qualitative task. (b) The task performances were better in the 6th-graders than in the 5th-graders. (c) Judging about time based on both the proportional relation with distance and the inversely proportional relation with speed was most difficult. (d) The performances in the qualitative task seemed to predict considerably well the achievements in math "speed".
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
出版者
出版者 国立情報学研究所
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/18436
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5562
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11625039
開始ページ
開始ページ 419
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. Ⅲ, Education and Human Science

号 50, p. 419-428, 発行日 2002-02-28
旧ID 18436
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 07:14:23.231247
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3