WEKO3
アイテム
教師教育経営試論 (2) : 学生の教職志望と担当教官の力量評定
https://doi.org/10.15027/18387
https://doi.org/10.15027/18387db90088e-87c6-459b-899c-2aff133dad70
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | 教師教育経営試論 (2) : 学生の教職志望と担当教官の力量評定 | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | Management of Teacher Education (2) : Focusing on student's ambition to be a teacher and evaluation of teaching competence of "Introduction to teaching profession (Kyosyoku-Nyumon)" | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
作成者 |
岡東, 壽隆
× 岡東, 壽隆
× 熊丸, 真太郎
|
|||||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 教職の意義等に関する科目 (教職入門) | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 大学教員 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 指導力 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | introduction to teaching profession (Kyosyoku-Nyumon) | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | faculty | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | teaching competence | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||||||
主題 | 370 | |||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||
内容記述 | The purpose of this paper is to examine teaching competence of "Kyosyoku-Nyumon". It is examined by analyzing two questionnaires about student's ambition to teacher and evaluation of teaching, and one student's report on "did you wish to be a teacher by taking this lesson?" The major purpose of "Kyosyoku-Nyumon" is to teach the significance of teaching. In teacher education curriculum, "Kyosyoku-Nyumon" is the initial subject. So, it is considered that it highly impacts on student's ambition to be a teacher. The results of this paper are as follows : 1. knowing the current situation of teachers (employ standard of conduct, teacher's burnout and school non-attendance), some students are worried about being teachers. But most of them do not care that situation. 2. Most of students need a teacher of "Kyosyoku-Nyumon" to admonish students who have a poor attitude in class. It is necessary to improve teaching competence of "Kyosyoku-Nyumon". To improve their teaching competence, the class size of "Kyosyoku-Nyumon" has to be smaller. | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
出版者 | 広島大学大学院教育学研究科 | |||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
出版者 | 国立情報学研究所 | |||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||
ID登録 | 10.15027/18387 | |||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||
収録物識別子 | 1346-5562 | |||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||
収録物識別子 | AA11625039 | |||||||||||||
開始ページ | ||||||||||||||
開始ページ | 11 | |||||||||||||
書誌情報 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第三部, 教育人間科学関連領域 Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. Ⅲ, Education and Human Science 号 50, p. 11-19, 発行日 2002-02-28 |
|||||||||||||
旧ID | 18387 |