WEKO3
アイテム
日本の体育教師教育研究における研究方法に関する一考察 : 研究アプローチとリサーチクエスチョンの関係性を手掛かりに
https://doi.org/10.15027/48494
https://doi.org/10.15027/484942b97d5d5-f83a-4ec0-8e90-5495f3d33564
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 日本の体育教師教育研究における研究方法に関する一考察 : 研究アプローチとリサーチクエスチョンの関係性を手掛かりに | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Research Methods in Physical Education Teacher Education Research in Japan: The Relationship between Research Approaches and Questions | |||||||||
言語 | en | |||||||||
作成者 |
前田, 一篤
× 前田, 一篤
|
|||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Physical Education Teacher Education | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Teacher Training | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Mixed Methods Research | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 体育教師教育 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 教員養成 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 混合研究法 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 180 | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述 | Research approaches and questions (RQs) for physical education teacher education research were organized to obtain basic materials for the future development of physical education teacher research in Japan. Furthermore, the possibility of mixed-method research (MMR) is examined from the perspective of research methods in the same field. The results show many previous studies where (1) RQs are not clearly shown as a problem of research methods in physical education teacher education research in Japan and (2) there is a problem in the methods of research design of MMR that compensate for the shortcomings of qualitative and quantitative approaches. Therefore, the further development of MMR, which emphasizes the research design based on RQs, is important for Japan’s physical education teacher research, where there are challenges in clearly describing the sequence of “RQ‒research objective‒research method." | |||||||||
言語 | en | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 広島大学大学院教育学研究科 | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.15027/48494 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1346-5554 | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA11618725 | |||||||||
開始ページ | ||||||||||
開始ページ | 253 | |||||||||
書誌情報 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域 Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education 号 68, p. 253-260, 発行日 2019-12-20 |
|||||||||
旧ID | 48494 |