ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
  3. 67号

小学生を対象とした木材の性質や加工法の学習に関する実践 : パズルとその収納ケースの製作を通して

https://doi.org/10.15027/46768
https://doi.org/10.15027/46768
2265163e-08d6-4798-8588-4b6794b848d2
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchEducHU-Part2_67_39.pdf BullGradSchEducHU-Part2_67_39.pdf (1.7 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 小学生を対象とした木材の性質や加工法の学習に関する実践 : パズルとその収納ケースの製作を通して
言語 ja
タイトル
タイトル Practice of Learning Method of Properties of Wood and Wood-Working Methods for Elementary School Children: Through the Production of a Puzzle and Storage Case
言語 en
作成者 木村, 彰孝

× 木村, 彰孝

ja 木村, 彰孝

en Kimura, Akitaka

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 manufacturing
主題
主題Scheme Other
主題 physical and mechanical properties of wood
主題
主題Scheme Other
主題 wood-working methods
主題
主題Scheme Other
主題 elementary school children
主題
主題Scheme Other
主題 knowledge and skills
主題
主題Scheme Other
主題 ものづくり
主題
主題Scheme Other
主題 木材の物理的・力学的性質
主題
主題Scheme Other
主題 木材の加工法
主題
主題Scheme Other
主題 小学生
主題
主題Scheme Other
主題 知識と技能
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 This study describes a course for acquiring knowledge and skills in the properties of wood and wood-working methods in an elementary school manufacturing class. A puzzle and its storage case were produced during this course. Knowledge and skills about the properties of wood and wood-working methods were added during each manufacturing process. Teaching materials were used to explain the materials used in the production of the puzzle and case; i.e., the fiber direction and strength (anisotropy of strength) of wood and the diff erence between wood and plywood (structure and strength of plywood). The external features of wood (fiber direction, grain, tree rings, cross-grain surface, end-grain surface, sap side, heart side, and edge grain surface) were explained during the correct assembly of the puzzle pieces. Methods for the safe use of hand tools (e.g., ruler, double-edged saws, clamp, gimlet, sandpaper, adhesives, and screwdrivers) in each wood-working process were explained. The results of the questionnaire showed that many participants acquired wood-working knowledge and skills, but their ability to use their knowledge about the properties of wood could not be learned.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/46768
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5554
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11618725
開始ページ
開始ページ 39
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education

号 67, p. 39-45, 発行日 2018-12-21
旧ID 46768
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 06:45:37.349429
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3