WEKO3
アイテム
地域に根ざした課題解決活動を用いた社会科授業づくり : 小学校における社会科授業構成研究(2)
https://doi.org/10.15027/35357
https://doi.org/10.15027/35357bb18ff0e-bb1b-4068-b4e1-8e7f849d755c
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
| Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 公開日 | 2023-03-18 | |||||||||||||||||
| タイトル | ||||||||||||||||||
| タイトル | 地域に根ざした課題解決活動を用いた社会科授業づくり : 小学校における社会科授業構成研究(2) | |||||||||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||||||||||
| タイトル | ||||||||||||||||||
| タイトル | The Sterategy for Teaching and Learning Social Studies Using Problem-Solving Model : A Study on Construction of the Unit in Primary Social Studies | |||||||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||||||
| 作成者 |
金, 寶美
× 金, 寶美
× 福井, 駿
× 池野, 範男
|
|||||||||||||||||
| アクセス権 | ||||||||||||||||||
| アクセス権 | open access | |||||||||||||||||
| アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
| 主題 | Primary School | |||||||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
| 主題 | Social Studies | |||||||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
| 主題 | Sterategy for Teaching and Learning Problem Solving Model | |||||||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
| 主題 | Steps of Probing | |||||||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
| 主題 | 小学校社会科 | |||||||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
| 主題 | 授業づくり | |||||||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
| 主題 | 課題解決学習 | |||||||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
| 主題 | つきつめるのステップ | |||||||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||||||
| 主題Scheme | NDC | |||||||||||||||||
| 主題 | 370 | |||||||||||||||||
| 内容記述 | ||||||||||||||||||
| 内容記述 | The aim of this paper is to pick up three primary schools as representatives of studying the construction of social studies lessons by school teachers, to analyze a view of social studies education, the unit of primary social studies and a lesson and to abstract the principles from the unit and its lesson. In this research we analyze the unit and its lesson of social studies in three primary schools; Akebono primary school in Fukuyama city, Hiroshima prefecture, Michinoue primary school in Fukuyama city, and Akasaka primary school in Fukuoka city, Fukuoka prefecture. Following the first paper about Akebono primary school, in this paper we take up the social studies in Michinoue primary school using problem-solving model. | |||||||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||||||
| 出版者 | ||||||||||||||||||
| 出版者 | 広島大学大学院教育学研究科 | |||||||||||||||||
| 言語 | ||||||||||||||||||
| 言語 | jpn | |||||||||||||||||
| 資源タイプ | ||||||||||||||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||
| 資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||||||
| 出版タイプ | ||||||||||||||||||
| 出版タイプ | VoR | |||||||||||||||||
| 出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||||||
| ID登録 | ||||||||||||||||||
| ID登録 | 10.15027/35357 | |||||||||||||||||
| ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||||||
| 収録物識別子 | ||||||||||||||||||
| 収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||||||
| 収録物識別子 | 1346-5554 | |||||||||||||||||
| 収録物識別子 | ||||||||||||||||||
| 収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||||||
| 収録物識別子 | AA11618725 | |||||||||||||||||
| 開始ページ | ||||||||||||||||||
| 開始ページ | 97 | |||||||||||||||||
| 書誌情報 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域 Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education 号 62, p. 97-106, 発行日 2013-12-20 |
|||||||||||||||||
| 旧ID | 35357 | |||||||||||||||||