| Item type |
デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) |
| 公開日 |
2023-03-18 |
| タイトル |
|
|
タイトル |
PISA型読解力を育成する大学教育カリキュラムの開発研究 : 教養ゼミ科目を事例として |
|
言語 |
ja |
| タイトル |
|
|
タイトル |
A Study on the Curriculum Development to Develop PISA Reading Literacy in University Education : On the case of "Introductory Seminar for First-Year Students" |
|
言語 |
en |
| 作成者 |
小原, 友行
宛, 彪
河村, 哲太
庄本, 恵子
福井, 駿
福田, 洋平
|
| アクセス権 |
|
|
アクセス権 |
open access |
|
アクセス権URI |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
| 主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Newspaper in Education |
| 主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
reading literacy |
| 主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
curriculum development |
| 主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
NIE |
| 主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
読解力 |
| 主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
カリキュラム開発 |
| 主題 |
|
|
主題Scheme |
NDC |
|
主題 |
370 |
| 内容記述 |
|
|
内容記述 |
The purpose of this paper is to develop of the curriculum and lesson for developing reading literacy skill. In order to achieve this purpose, this paper focuses on PISA reading literacy model. In this study, (1) We build PISA reading literacy model. (2) We elaborate the curriculum plan for developing PISA reading literacy. (3) We practiced a part of the plan in "Introductory Seminar for First-Year Students". (4) We improve the plan based on the assessment of practice. |
|
言語 |
en |
| 出版者 |
|
|
出版者 |
広島大学大学院教育学研究科 |
| 言語 |
|
|
言語 |
jpn |
| 資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
| 出版タイプ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
| ID登録 |
|
|
ID登録 |
10.15027/32115 |
|
ID登録タイプ |
JaLC |
| 収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
1346-5554 |
| 収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AA11618725 |
| 開始ページ |
|
|
開始ページ |
31 |
| 書誌情報 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education
号 60,
p. 31-39,
発行日 2011-12-22
|
| 旧ID |
32115 |