WEKO3
アイテム
学校シティズンシップ教育カリキュラムにおける道徳性の位置づけとその意義 : イングランドの場合
https://doi.org/10.15027/31023
https://doi.org/10.15027/31023bb4d9939-edcf-4969-a96d-75abf05324c1
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
| Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 公開日 | 2023-03-18 | |||||||||
| タイトル | ||||||||||
| タイトル | 学校シティズンシップ教育カリキュラムにおける道徳性の位置づけとその意義 : イングランドの場合 | |||||||||
| 言語 | ja | |||||||||
| タイトル | ||||||||||
| タイトル | The Role of Morality in Citizenship School Curriculum in England | |||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 作成者 |
川口, 広美
× 川口, 広美
|
|||||||||
| アクセス権 | ||||||||||
| アクセス権 | open access | |||||||||
| アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | citizenship education | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | curriculum | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | morality | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | moral education | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | England | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | シティズンシップ教育 | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | カリキュラム | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | 道徳 | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | 道徳教育 | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | イングランド | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | NDC | |||||||||
| 主題 | 370 | |||||||||
| 内容記述 | ||||||||||
| 内容記述 | The purpose of this study is to examine how morality plays a role in citizenship curriculum. Although citizenship education is regarded as one of the popular topic in contemporary society, the relationship of moral and citizenship education has not been less focused. This study tackles this topic in order to clarify the work of morality in citizenship education. Throughout this study, the 2001 scheme of work for citizenship is used as one example which is developed by QCA in England. In addition, in order to develop the characteristics of morality in citizenship education, two domains are used to look at the curriculum. The first one is the function of morality in the curriculum. The second one is the context around morality in citizenship education. At the end of this paper, I will argue that the morality in citizenship education restricts specific aspect, though morality is regarded as one of the necessary strands in citizenship education. Within wide range of the role of morality, citizenship education particular emphasizes on knowledge or skills around morality, not personal morality itself. In addition, the morality is discussed in social context. | |||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 出版者 | ||||||||||
| 出版者 | 広島大学大学院教育学研究科 | |||||||||
| 言語 | ||||||||||
| 言語 | jpn | |||||||||
| 資源タイプ | ||||||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
| 資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
| 出版タイプ | ||||||||||
| 出版タイプ | VoR | |||||||||
| 出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
| ID登録 | ||||||||||
| ID登録 | 10.15027/31023 | |||||||||
| ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
| 収録物識別子 | ||||||||||
| 収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
| 収録物識別子 | 1346-5554 | |||||||||
| 収録物識別子 | ||||||||||
| 収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
| 収録物識別子 | AA11618725 | |||||||||
| 開始ページ | ||||||||||
| 開始ページ | 67 | |||||||||
| 書誌情報 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域 Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education 号 59, p. 67-76, 発行日 2010-12-24 |
|||||||||
| 旧ID | 31023 | |||||||||