ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
  3. 58号

養育者のきょうだい間調整方略と幼稚園における幼児の対人行動との関係

https://doi.org/10.15027/28622
https://doi.org/10.15027/28622
adbcf3d3-1576-4db1-8339-3f62f17e37ee
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchEduc-HiroshimaUniv-Part2_58_293.pdf BullGradSchEduc-HiroshimaUniv-Part2_58_293.pdf (771.1 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 養育者のきょうだい間調整方略と幼稚園における幼児の対人行動との関係
言語 ja
タイトル
タイトル The Influence of the Mother's Intervention Style in the Sibling Interaction on the Social Behavior of Their Firstborn Child in the Kindergarten
言語 en
作成者 今川, 真治

× 今川, 真治

ja 今川, 真治

en Imakawa, Shinji

Search repository
久佐, 麻衣子

× 久佐, 麻衣子

ja 久佐, 麻衣子

en Kuza, Maiko

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 mothers'
主題
主題Scheme Other
主題 intervention style
主題
主題Scheme Other
主題 firstborn child
主題
主題Scheme Other
主題 social behavior
主題
主題Scheme Other
主題 養育者
主題
主題Scheme Other
主題 きょうだい間調整方略
主題
主題Scheme Other
主題 第一子
主題
主題Scheme Other
主題 対人行動
主題
主題Scheme NDC
主題 140
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The aim of this study was to elucidate the influence of the mothers' intervention styles in the sibling interaction at home on the social behavior that her firstborn child shows in the kindergarten. In a questionnaire, mothers answered that they mostly praise the firstborn child when he/she interacts friendly with younger sibling, and they tend to scold the firstborn child when he/she interacts agonistically with younger sibling, or mothers inform the firstborn child of the feelings of the younger child. Mothers tended to intervene in their girls than boys in the sibling interaction. Ten mothers were classified into three groups according to their intervention styles in their children's interaction at home, first-child intervention group (5 mothers), second-child intervention group (3 mothers), and equally intervention group (2 mothers). The firstborn children of the second-child intervention group showed more social behaviors than the children of the other two groups.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/28622
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5554
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11618725
開始ページ
開始ページ 293
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education

号 58, p. 293-300, 発行日 2009-12-25
旧ID 28622
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 05:59:01.885310
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3