WEKO3
アイテム
養育者のきょうだい間調整方略と幼稚園における幼児の対人行動との関係
https://doi.org/10.15027/28622
https://doi.org/10.15027/28622adbcf3d3-1576-4db1-8339-3f62f17e37ee
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
| Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 公開日 | 2023-03-18 | |||||||||||||
| タイトル | ||||||||||||||
| タイトル | 養育者のきょうだい間調整方略と幼稚園における幼児の対人行動との関係 | |||||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||||||
| タイトル | ||||||||||||||
| タイトル | The Influence of the Mother's Intervention Style in the Sibling Interaction on the Social Behavior of Their Firstborn Child in the Kindergarten | |||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||
| 作成者 |
今川, 真治
× 今川, 真治
× 久佐, 麻衣子
|
|||||||||||||
| アクセス権 | ||||||||||||||
| アクセス権 | open access | |||||||||||||
| アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | mothers' | |||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | intervention style | |||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | firstborn child | |||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | social behavior | |||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | 養育者 | |||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | きょうだい間調整方略 | |||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | 第一子 | |||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | 対人行動 | |||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||
| 主題Scheme | NDC | |||||||||||||
| 主題 | 140 | |||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||
| 主題Scheme | NDC | |||||||||||||
| 主題 | 370 | |||||||||||||
| 内容記述 | ||||||||||||||
| 内容記述 | The aim of this study was to elucidate the influence of the mothers' intervention styles in the sibling interaction at home on the social behavior that her firstborn child shows in the kindergarten. In a questionnaire, mothers answered that they mostly praise the firstborn child when he/she interacts friendly with younger sibling, and they tend to scold the firstborn child when he/she interacts agonistically with younger sibling, or mothers inform the firstborn child of the feelings of the younger child. Mothers tended to intervene in their girls than boys in the sibling interaction. Ten mothers were classified into three groups according to their intervention styles in their children's interaction at home, first-child intervention group (5 mothers), second-child intervention group (3 mothers), and equally intervention group (2 mothers). The firstborn children of the second-child intervention group showed more social behaviors than the children of the other two groups. | |||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||
| 出版者 | ||||||||||||||
| 出版者 | 広島大学大学院教育学研究科 | |||||||||||||
| 言語 | ||||||||||||||
| 言語 | jpn | |||||||||||||
| 資源タイプ | ||||||||||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
| 資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
| 出版タイプ | ||||||||||||||
| 出版タイプ | VoR | |||||||||||||
| 出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||
| ID登録 | ||||||||||||||
| ID登録 | 10.15027/28622 | |||||||||||||
| ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||
| 収録物識別子 | ||||||||||||||
| 収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||
| 収録物識別子 | 1346-5554 | |||||||||||||
| 収録物識別子 | ||||||||||||||
| 収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||
| 収録物識別子 | AA11618725 | |||||||||||||
| 開始ページ | ||||||||||||||
| 開始ページ | 293 | |||||||||||||
| 書誌情報 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域 Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education 号 58, p. 293-300, 発行日 2009-12-25 |
|||||||||||||
| 旧ID | 28622 | |||||||||||||