ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
  3. 57号

翻訳タスクにおける思考発話法の反作用 : 翻訳のプロセス研究のための基礎的研究

https://doi.org/10.15027/26081
https://doi.org/10.15027/26081
306119cd-8e6b-4087-bd41-f05dc0afaa71
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchEducHiroshimaUniv-Part2-ArtsSciEduc_57_183.pdf BullGradSchEducHiroshimaUniv-Part2-ArtsSciEduc_57_183.pdf (737.1 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 翻訳タスクにおける思考発話法の反作用 : 翻訳のプロセス研究のための基礎的研究
言語 ja
タイトル
タイトル Reactivity of Think-Aloud Protocols on Translation Task : Fundamental study for the study on translation process
言語 en
作成者 石原, 知英

× 石原, 知英

ja 石原, 知英

en Ishihara, Tomohide

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 think-aloud protocols (TAP)
主題
主題Scheme Other
主題 reactivity
主題
主題Scheme Other
主題 transaltion
主題
主題Scheme Other
主題 思考発話法
主題
主題Scheme Other
主題 反作用
主題
主題Scheme Other
主題 翻訳
主題
主題Scheme NDC
主題 140
主題
主題Scheme NDC
主題 800
内容記述
内容記述 Although the reactivity of think-aloud protocols (TAP) has been pointed out, that is the act of how thinking aloud potentially affects the task itself, TAP has been employed in most studies of the translation process. The present study empirically addresses the effects of TAP during translation tasks on 1) translation quality, 2) text comprehension, 3) time consumed and 4) participants' perception. Participants were 22 university students exposed to the translation tasks with three types of materials: poetic, narrative and expository text. Results indicate that reactivity does not play a significant role in the task of translation, regardless of the participants' perception. Though the validity of TAP has been proven, the quality and quantity of the verbal reports gathered with the TAP method will need to be examined henceforth.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/26081
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5554
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11618725
開始ページ
開始ページ 183
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education

号 57, p. 183-191, 発行日 2008-12-26
旧ID 26081
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 05:50:18.617882
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3