ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
  3. 56号

中国語-日本語間で生じる言語内・言語間ストループ効果の検討 : 中国語を母語とする初級の日本語学習者を対象として

https://doi.org/10.15027/22781
https://doi.org/10.15027/22781
2492d2d2-1ad8-4933-b834-84fd85ba3ff2
名前 / ファイル ライセンス アクション
AA11618725_56_181.pdf AA11618725_56_181.pdf (727.9 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 中国語-日本語間で生じる言語内・言語間ストループ効果の検討 : 中国語を母語とする初級の日本語学習者を対象として
言語 ja
タイトル
タイトル A Study of Intra- and Inter-Lingual Stroop Effects between Chinese and Japanese : For Chinese Students in the Beginning Class of Japanese
言語 en
作成者 松見, 法男

× 松見, 法男

ja 松見, 法男

en Matsumi, Norio

Search repository
蔡, 鳳香

× 蔡, 鳳香

ja 蔡, 鳳香

en Cai, Fengxiang

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 Intra- and inter-lingual Stroop tasks
主題
主題Scheme Other
主題 second language
主題
主題Scheme Other
主題 Chinese
主題
主題Scheme Other
主題 Japanese
主題
主題Scheme Other
主題 concept mediation hypothesis
主題
主題Scheme Other
主題 言語内・言語間ストループ課題
主題
主題Scheme Other
主題 第二言語
主題
主題Scheme Other
主題 中国語
主題
主題Scheme Other
主題 日本語
主題
主題Scheme Other
主題 概念媒介仮説
主題
主題Scheme NDC
主題 370
主題
主題Scheme NDC
主題 810
主題
主題Scheme NDC
主題 820
内容記述
内容記述 An experimental study was carried out to investigate how Chinese students learning Japanese process two languages (native and second language), using intra- and inter-lingual Stroop tasks. The participants were fifteen Chinese-speaking college students learning Japanese as a second language in Japan. They were in the beginning class of Japanese and were preparing for the fourth level of The Japanese-Language Proficiency Test. On intra- and inter-lingual Stroop tasks, the participants were required to name the colors of the words while ignoring the words. On intra-lingual Stroop task, the language of the words was the same as that of the response; on inter-lingual Stroop task, the language of the words was the different from that of the response. The patterns of intraand inter-lingual Stroop interference suggested that students of the beginning class of Japanese have the concept-mediated pathway by processing two languages. These results were also discussed from the viewpoint of where the interference may occur.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/22781
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5554
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11618725
開始ページ
開始ページ 181
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education

号 56, p. 181-186, 発行日 2007-12-28
旧ID 22781
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 05:44:00.048475
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3