WEKO3
アイテム
第二言語教育におけるWillingness to Communicateに関する研究の動向
https://doi.org/10.15027/18334
https://doi.org/10.15027/183349fb7d12f-9eda-4638-8672-6a16573ad37f
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
| Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 公開日 | 2023-03-18 | |||||||||
| タイトル | ||||||||||
| タイトル | 第二言語教育におけるWillingness to Communicateに関する研究の動向 | |||||||||
| 言語 | ja | |||||||||
| タイトル | ||||||||||
| タイトル | Review of Literature on Willingness to Communicate in Second Language Education | |||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 作成者 |
小林, 明子
× 小林, 明子
|
|||||||||
| アクセス権 | ||||||||||
| アクセス権 | open access | |||||||||
| アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | L2 communication | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | Willingness to Communicate | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | affective variables | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | 第二言語コミュニケーション | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | 他者と対話する意思 | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | 情意要因 | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 主題Scheme | NDC | |||||||||
| 主題 | 800 | |||||||||
| 内容記述 | ||||||||||
| 内容記述 | The present article aimed to review literature of Willingness to Communicate (WTC) in second language learning and its application to the research of Japanese language education. This study examined the following questions: (1) what is WTC in second language? (2) why is WTC study needed for Japanese language education? (3) how has WTC been investigated and what were the results of the previous researches? (4) what are the important problems to solve? This review suggests that WTC has a positive effect on oral proficiency in second languages, and that further research should be undertaken to find out the effective ways of improving WTC. | |||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 出版者 | ||||||||||
| 出版者 | 広島大学大学院教育学研究科 | |||||||||
| 言語 | ||||||||||
| 言語 | jpn | |||||||||
| 資源タイプ | ||||||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
| 資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
| 出版タイプ | ||||||||||
| 出版タイプ | VoR | |||||||||
| 出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
| ID登録 | ||||||||||
| ID登録 | 10.15027/18334 | |||||||||
| ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
| 収録物識別子 | ||||||||||
| 収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
| 収録物識別子 | 1346-5554 | |||||||||
| 収録物識別子 | ||||||||||
| 収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
| 収録物識別子 | AA11618725 | |||||||||
| 開始ページ | ||||||||||
| 開始ページ | 285 | |||||||||
| 書誌情報 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域 Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education 号 55, p. 285-293, 発行日 2007-03-28 |
|||||||||
| 旧ID | 18334 | |||||||||