WEKO3
アイテム
日本語教科書で扱われる「日本文化」の認識に関する心理学的研究 : 日本語母語話者と日本語学習者の比較
https://doi.org/10.15027/18330
https://doi.org/10.15027/1833036eaa4e6-f118-495b-968c-48c063fbddf2
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 日本語教科書で扱われる「日本文化」の認識に関する心理学的研究 : 日本語母語話者と日本語学習者の比較 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | A psychological study of recognition to "Japanese Culture" : A comparison between native speakers of Japanese and Japanese language learners | |||||||||
言語 | en | |||||||||
作成者 |
住田, 環
× 住田, 環
|
|||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Japanese culture | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | native speakers of Japanese | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Japanese language learners | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | recognition | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | factor analysis | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 日本文化 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 日本語母語話者 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 日本語学習者 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 認識 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 因子分析 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 810 | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述 | Culture Studies in Japanese as a second language is still made by trial and error. The data seems to reflect that most classes are prepared and taught according to the instructor's own discretion. I surveyed the recognition to "Japanese Culture" by question-naire to search for some clues for modeling "Culture Studies". A survey was carried out and compiled using 24 questions based on the analysis of six Japanese textbooks. The examinees are native speakers of Japanese and Japanese language learners. The data was analyzed using factor analysis. The findings of the survey were that the factor-structure of recognition to "Japanese Culture" is different between native speakers of Japanese and Japanese language learners, whereas they also have a common view of the culture. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 広島大学大学院教育学研究科 | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.15027/18330 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1346-5554 | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA11618725 | |||||||||
開始ページ | ||||||||||
開始ページ | 251 | |||||||||
書誌情報 |
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域 Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education 号 55, p. 251-258, 発行日 2007-03-28 |
|||||||||
旧ID | 18330 |