ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
  3. 52号

第二言語としての手話単語の記憶に及ぼす翻訳と動作表現の効果

https://doi.org/10.15027/18214
https://doi.org/10.15027/18214
553838a8-e936-414d-beef-032202c679c7
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004404293.pdf KJ00004404293.pdf (811.3 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 第二言語としての手話単語の記憶に及ぼす翻訳と動作表現の効果
言語 ja
タイトル
タイトル Effects of translation and performance on memory of words of Sign Language as a second language
言語 en
作成者 松見, 法男

× 松見, 法男

ja 松見, 法男

en Matsumi, Norio

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 第二言語
主題
主題Scheme Other
主題 手話
主題
主題Scheme Other
主題 単語記憶
主題
主題Scheme Other
主題 翻訳
主題
主題Scheme Other
主題 動作表現
主題
主題Scheme Other
主題 second language
主題
主題Scheme Other
主題 Sign Language
主題
主題Scheme Other
主題 memory of words
主題
主題Scheme Other
主題 translation
主題
主題Scheme Other
主題 performance
主題
主題Scheme NDC
主題 800
内容記述
内容記述 An experiment was designed to investigate the effects of translation and performance on memory of words of Sign Language as a second language. An intermediate class of Sign Language learners, whose first language was Japanese, was required to carried out four tasks : translating from Japanese word into Sign Language word, oral reading of Japanese word, translating from Sign Language word into Japanese word, and performing (expressing) of Sign Language word. The subjects were then asked unexpectedly to free recall words in Japanese they had learned. The results showed that item recalls for translating conditions were better than those for oral reading condition and performing condition. These effects were discussed based on the bilingual dual coding theory which assumes the independent and interconnected storage systems for word memory of first language and second language. From the viewpoint of Linguistics, Sign Language is able to be regarded not as a speech language but as a visual language. The results indicated that Sign Language was not visual imagery but a "natural language" in spite of that linguistic feature. It was educationally suggested that both meaning presentations in first language and imagery instruction are quite important by vocabulary learning of Sign Language.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
出版者
出版者 国立情報学研究所
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/18214
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5546
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11618725
開始ページ
開始ページ 145
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education

号 52, p. 145-152, 発行日 2004-03-28
旧ID 18214
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 05:20:48.141728
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3