ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
  3. 51号

小説教材の読みにおける〈作者側の読者〉と〈物語読者〉の対話・葛藤(1)ラビノヴィッツとスミス共著『読者に権限をもたらす』における読者概念の検討

https://doi.org/10.15027/16179
https://doi.org/10.15027/16179
85f1b2fa-4560-4358-9077-adace84b9f99
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00000703081.pdf KJ00000703081.pdf (1.1 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 小説教材の読みにおける〈作者側の読者〉と〈物語読者〉の対話・葛藤(1)ラビノヴィッツとスミス共著『読者に権限をもたらす』における読者概念の検討
言語 ja
タイトル
タイトル Dialogical Relationships between ""the Authorial Reader"" and ""the Narrative Reader"" in Reading of Fiction (I) : Considering Rabinowitz & Smith's Authorizing Readers as a Pedagogical Theory for Teaching of Fictions
言語 en
作成者 山元, 隆春

× 山元, 隆春

ja 山元, 隆春

en Yamamoto, Takaharu

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 読者
主題
主題Scheme Other
主題 作者側の読者
主題
主題Scheme Other
主題 物語読者
主題
主題Scheme Other
主題 読みの理論
主題
主題Scheme Other
主題 文学教育
主題
主題Scheme Other
主題 reader
主題
主題Scheme Other
主題 authorial reader
主題
主題Scheme Other
主題 narrative reader
主題
主題Scheme Other
主題 narratology
主題
主題Scheme Other
主題 teaching of literature
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 In this Paper, Peter Rabinowitz and Michael Smith's Authorizing Readers (1997) was considered as a fundamental work for teaching of fictional texts. Rabinowitz and Smith emphasized the dialogical relationships between ""the authorial reader"" and ""the narrative reader"" in reading acts of a practical reader. Rabinowitz argued that if readers failed to playing either ""the authorial reader"" or ""the narrative reader"", they would take any misreadings such that what he called ""Quixotic"" or ""Emma-Bovary"" or ""Blimberism."" On the other hand, Smith argued if readers wouldn't play as ""the narrative reader"" but as ""the authorial reader,"" they couldn't get the point of the story, and couldn't respect not only characters and narrator, but also the author of the story. Rabinowitz also emphasized the rhetoric of fragile texts, and suggested that we teachers of fictions must resist what he called ""the Doctorine of the Macho Text,"" and consider the fragilities of fictional texts for comprehending any other reader's comprehention. In conclusion, some suggestions for reconstructioning teaching and learning of fictions were suggested as follows; 1) For respect to the author, we must recognize the effectiveness of ""the authorial reader"" concept in reading act. ; 2) For respect to the narrators and the fictional characters, we must develop literary reading process founded by the triadic relations with practical reader, ""the authorial reader"" and ""the narrative reader""; 3) For respect any other peer-readers, we should develop teaching practices holding perspectives to fragilities of fictional texts.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
出版者
出版者 国立情報学研究所
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/16179
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5554
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11618725
開始ページ
開始ページ 91
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part. II, Arts and science education

号 51, p. 91-100, 発行日 2003-03-28
旧ID 16179
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 05:12:56.020792
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3