ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域
  3. 62号

小学生を対象としたコンパクトな対立解消プログラムの効果 : 自己効力感と学校適応感の観点から

https://doi.org/10.15027/35326
https://doi.org/10.15027/35326
e0e82052-31b4-47e7-9080-896418202dfe
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchEduc-HiroshimaUniv-Part1_62_1.pdf BullGradSchEduc-HiroshimaUniv-Part1_62_1.pdf (477.3 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 小学生を対象としたコンパクトな対立解消プログラムの効果 : 自己効力感と学校適応感の観点から
言語 ja
タイトル
タイトル The Effects of Peer Mediation Program Compact on Elementary Students : From the point of view of self-efficacy and school adjustment
言語 en
作成者 青木, 多寿子

× 青木, 多寿子

ja 青木, 多寿子

en Aoki, Tazuko

Search repository
山﨑, 彩加

× 山﨑, 彩加

ja 山﨑, 彩加

en Yamasaki, Ayaka

Search repository
木村, 正信

× 木村, 正信

ja 木村, 正信

en Kimura, Masanobu

Search repository
三宅, 幹子

× 三宅, 幹子

ja 三宅, 幹子

en Miyake, Motoko

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 conflict resolution
主題
主題Scheme Other
主題 self-efficacy
主題
主題Scheme Other
主題 school adjustment
主題
主題Scheme Other
主題 対立解消
主題
主題Scheme Other
主題 自己効力感
主題
主題Scheme Other
主題 学校適応感
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The purpose of this study was to examine the effects of a class-wide conflict resolution program on fifth-grade students in a primary school, focusing on changes in selfefficacy and school adjustment. The conflict resolution program comprised five 45-minute sessions. We believed compact program is suitable for school education in Japan. The results showed that (1) the program enhanced participants' self-efficacy, especially in those with lower initial levels of self-efficacy, and (2) the program improved only one factor of school adjustment, "greeting." In addition, the hypothesis that the program's enhancement of self-efficacy would promote improvement in school adjustment was examined using regression analysis. we also found more factors of school adjustment were affected by selfefficacy at the post-test compared to the pre-test. These results shows hypothesis was partially supported. We discussed not only the effects of peer mediation program compact but further research would be needed to clarify the mechanisms underlying these effects.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/35326
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5546
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11618554
開始ページ
開始ページ 1
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 1, Learning and curriculum development

号 62, p. 1-7, 発行日 2013-12-20
旧ID 35326
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 04:45:47.195367
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3