ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域
  3. 50号

感性教育論のためのエスキス

https://doi.org/10.15027/18091
https://doi.org/10.15027/18091
69c61395-b420-4fcd-894e-9e66ef389b8f
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004253907.pdf KJ00004253907.pdf (636.8 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 感性教育論のためのエスキス
言語 ja
タイトル
タイトル Esquisse for the Theory of Aesthetic or Kansei Education
言語 en
作成者 樋口, 聡

× 樋口, 聡

ja 樋口, 聡

en Higuchi, Satoshi

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 美的教育
主題
主題Scheme Other
主題 感性
主題
主題Scheme Other
主題 Aesthetic Education
主題
主題Scheme Other
主題 Kansei
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The term "Kansei Education" is originally from "aesthetic education." "Aesthetic" is usually translated into a Japanese word biteki, but we dare to use the word kans ei here. There is a tendency of transition in the academic discipline of aesthetics, that is, from aesthetics to the science of kansei behind the idea of this paper. W. Welsch indicates this tendency as from artistics(aesthetics of art) to the science of aisthesis, the original meaning of aesthetics. To sketch the field of kansei education, several topics were discussed: Welsch's criticism on F. Schiller's aesthetic education; a symposium on "the aesthetic and education" at the History of Educational Thoughts Forum; the problem of the politics of translation of culture; Kuwako's philosophy of kansei; and Yamaki's challenge to the reform of education from the viewpoint of art education. The field of kansei education is described as a topos of reconsideration on aesthetics, education, art and culture. New interpretation of classical texts in aesthetics, philosophy and education is very important task in the field of kansei education. However, at the same time, new styles of discourse should be created to show our sensibility of irritation toward the current institution of education.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科
出版者
出版者 国立情報学研究所
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/18091
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-5546
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11618554
開始ページ
開始ページ 9
書誌情報 広島大学大学院教育学研究科紀要. 第一部, 学習開発関連領域
Bulletin of the Graduate School of Education, Hiroshima University. Part 1, Learning and curriculum development

号 50, p. 9-15, 発行日 2002-02-28
旧ID 18091
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 04:19:22.058044
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3