WEKO3
アイテム
自由遊び場面における幼児の非社会的遊びの変化
https://doi.org/10.15027/19585
https://doi.org/10.15027/1958584a25d08-4f49-478d-9eaa-80a84793398d
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | 自由遊び場面における幼児の非社会的遊びの変化 | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | The change of non-social play of preschool children in free play | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
作成者 |
淡野, 将太
× 淡野, 将太
× 前田, 健一
|
|||||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||
権利情報 | ||||||||||||||
権利情報 | Copyright by Author | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 非社会的遊び | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 静的遊び | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 動的遊び | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 沈黙遊び | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 幼児 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | non-social play | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | solitary passive play | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | solitary active play | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | reticent play | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | preschool children | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||||||
主題 | 140 | |||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||
内容記述 | Precedent studies concerning play and social behavior of preschool children had explored how preschool children change their play which accompanied with others. In the present study, the authors explored how preschool children change their non-social play which did not accompany with others from the view point what play the preschool children do next to the non-social play. As the result from the event sampling method, the number of the case of solitary passive play was slgnificantly larger than that of reticent play. And the number of the change from the solitary passive play to play with others (i.e., other preschool children or caregiver)was larger than that fom the solitary passive play to reticent play. These results suggested that in the case of the play with others were attractive, the preschool children fnish their solitary passive play and start to play with others. Finally, the characteristics of the change of non-social play and the implications of non-social play for social adjustment were discussed. | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
出版者 | 広島大学大学院教育学研究科心理学講座 | |||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||
ID登録 | 10.15027/19585 | |||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||
収録物識別子 | 1347-1619 | |||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||
収録物識別子 | AA11616129 | |||||||||||||
開始ページ | ||||||||||||||
開始ページ | 249 | |||||||||||||
書誌情報 |
広島大学心理学研究 Hiroshima Psychological Research 号 6, p. 249-255, 発行日 2007-03-30 |
|||||||||||||
旧ID | 19585 |