ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学心理学研究
  3. 1号

幼児における混みぐあい、数、長さの関係の理解

https://doi.org/10.15027/19451
https://doi.org/10.15027/19451
1aa86619-4a83-4b47-be0e-09fa18d8d29a
名前 / ファイル ライセンス アクション
hpr_1_87.pdf hpr_1_87.pdf (820.1 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 幼児における混みぐあい、数、長さの関係の理解
言語 ja
タイトル
タイトル Understanding of Interrelations Among Number, Length, and Crowdedness in Preschoolers
言語 en
作成者 松田, 文子

× 松田, 文子

ja 松田, 文子

en Matsuda, Fumiko

Search repository
小嶋, 佳子

× 小嶋, 佳子

ja 小嶋, 佳子

en Kojima, Yoshiko

Search repository
森田, 愛子

× 森田, 愛子

ja 森田, 愛子

en Morita, Aiko

Search repository
谷村, 亮

× 谷村, 亮

ja 谷村, 亮

en Tanimura, Ryo

Search repository
三宅, 幹子

× 三宅, 幹子

ja 三宅, 幹子

en Miyake, Motoko

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright by Author
主題
主題Scheme NDC
主題 140
内容記述
内容記述 Sixty-five preschoolers (5:7-6:7) carried out two kinds of task: In one, they were asked to judge the relations among number, length, and crowdedness; in the other, to identify the same number, length, or crowdedness. Three distinct groups of the participants were found. In the first group, the participants were able considerably to identify the same number, length, and crowdedness and to judge correctly the direct relations both between number and length and between number and crowdedness. However, they did not understand at all the inverse relation between length and crowdedness. For the participants in the second group, crowdedness did not seem to be clearly discriminated from both number and length yet. The participants in the third group could not clearly understand even the meaning of "crowded-sparse." Although the participants in the first group seemed to develop better than those in the second who that seemed to develop better than those in the third one, there were no differences in the mean age among the three groups.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科心理学講座
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/19451
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1347-1619
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11616129
開始ページ
開始ページ 87
書誌情報 広島大学心理学研究
Hiroshima Psychological Research

号 1, p. 87-102, 発行日 2002-03-28
旧ID 19451
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 00:25:38.586633
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3