ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島外国語教育研究
  3. 26号

オンデマンド授業を補完する取り組み : ライブ講座と学習支援動画を通して

https://doi.org/10.15027/53527
https://doi.org/10.15027/53527
c325924a-abf9-43c3-a1f8-af0170a67ed1
名前 / ファイル ライセンス アクション
h-gaikokugokenkyu_26_171.pdf h-gaikokugokenkyu_26_171.pdf (448.4 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル オンデマンド授業を補完する取り組み : ライブ講座と学習支援動画を通して
言語 ja
タイトル
タイトル Complementary Lectures to On-Demand Classes: Through Live Lessons and Learning-Support Videos
言語 en
作成者 山内, 勝弘

× 山内, 勝弘

ja 山内, 勝弘

en YAMAUCHI, Katsuhiro

Search repository
山内, 優佳

× 山内, 優佳

ja 山内, 優佳

en YAMAUCHI, Yuka

Search repository
中川, 篤

× 中川, 篤

ja 中川, 篤

en NAKAGAWA, Atsushi

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2023 広島大学外国語教育研究センター
内容記述
内容記述 This paper reports the results of monthly online lectures implemented in 2021 to complement a regular on-demand course. The complementary lectures aimed to further students’ understanding of regular-class content and secure interactive learning opportunities between instructors and students. In the lecture, instructors addressed and explained difficult questions from the coursebook and answered students’ questions. Although we started with live online lessons in the first semester and high participation was observed, the number of participants decreased over time. Therefore, in addition to these lectures, we recorded learning-support videos in the second semester and broadcast them on the learning management system at our university, allowing all students to access them anytime from anywhere. Consequently, numerous students watched and made use of them in language learning. These complementary lectures seemed to assist students with their chances of relearning and interacting among themselves. Future research is required to conduct complementary classes by incorporating collaborative learning with a break-out function, targeting students’ proficiency levels and collecting participants’ responses.
言語 en
出版者
出版者 広島大学外国語教育研究センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/53527
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1347-0892
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11424332
開始ページ
開始ページ 171
書誌情報 広島外国語教育研究
Hiroshima Studies in Language and Language Education

号 26, p. 171-180, 発行日 2023-03-01
旧ID 53527
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-01 08:47:29.047270
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3