ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 中等教育研究紀要
  3. 67号

理科の見方・考え方を働かせた探究「日本の気象」の指導計画

https://doi.org/10.15027/50501
https://doi.org/10.15027/50501
b4bea130-5e82-4fe3-961c-18df4e0bb352
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullTheoryPracticeSecEdu_67_67.pdf BullTheoryPracticeSecEdu_67_67.pdf (2.3 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 理科の見方・考え方を働かせた探究「日本の気象」の指導計画
言語 ja
タイトル
タイトル Teaching Strategies Plan for Exploring Nature Using Scientific Perspectives and Thoughts: Learning to Examine the Climate in Japan
言語 en
作成者 杉田, 泰一

× 杉田, 泰一

ja 杉田, 泰一

en SUGITA, Taiichi

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
内容記述
内容記述 中学校理科第2学年の地球領域における,理科の見方・考え方を働かせた「解決する方法を立案し,その結果を分析して解釈する」学習過程を重視した探究的な学習活動として,「日本の気象」において行うことが適していると考えられる。本稿は,気象の学習の現状を踏まえながら,「日本の気象」を探究的な学習活動として扱う意義や留意点を検討し,具体的な指導計画を構想した。
言語 ja
内容記述
内容記述 In the second grade of junior high school science, students conduct inquiry learning that makes using scientific perspectives and thoughts. During inquiry learning, the emphasis is on formulating a method for solving a problem, and then conducting observational experiments to analyze and consider the results. "Climate in Japan" was considered suitable for exploratory learning of earth science-related content for second grade students of junior high school. This paper first summarized the reasons. Then, based on the current state of meteorological learning, the significance and points to keep in mind when treating "Climate in Japan" as inquiry learning were examined. Finally, a concrete instruction plan was conceived.
言語 en
出版者
出版者 広島大学附属中・高等学校
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/50501
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1349-7782
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12025729
開始ページ
開始ページ 67
書誌情報 中等教育研究紀要
Bulletin of theory and practice in secondary education

号 67, p. 67-74, 発行日 2021-03-31
旧ID 50501
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-01 04:54:39.335901
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3