ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 大学論集
  3. 54集

初修外国語教育における「教養的要素」の構築 : 初修中国語の教育学習体験に関する現場の語りを例に

https://doi.org/10.15027/52412
https://doi.org/10.15027/52412
2b30ae10-e9e0-4923-a209-866343caef53
名前 / ファイル ライセンス アクション
DaigakuRonshu_54_169.pdf DaigakuRonshu_54_169.pdf (1.4 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 初修外国語教育における「教養的要素」の構築 : 初修中国語の教育学習体験に関する現場の語りを例に
言語 ja
タイトル
タイトル Construction of “Liberal Arts Component" of the Second Foreign Language Education: From the Narratives of Faculty and Students in a Chinese Lesson
言語 en
作成者 樊, 怡舟

× 樊, 怡舟

ja 樊, 怡舟

en FAN, Yizhou

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2022 by Author
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Second foreign language courses, which are positioned as a liberal arts subject, are said to have a “liberal arts component" other than or beyond the language learning. However, compared to the goal of language learning, the “liberal arts component" is not as clear. This paper attempts to discuss the following questions via a hermeneutic approach. Firstly, how do the faculty and students evaluate the actual class held under COVID-19? Secondly, what are students’ views on the “liberal arts component" of the curriculum? Finally, this paper will discuss the gap between the “curriculum as perceived by the faculty" and the “curriculum as perceived by the students". The main result of this paper reveals that, in terms of their interpretation of the course content, the students’ perceptions are not always what the faculty intended. Students tend to embed the narrative about their learning experiences into their own life experience. As a result, in some extreme cases, they even construct their learning experience in the opposite to what the faculty intended, which suggests that there is a huge gap between the faculty’s perception of the curriculum and the students’ perceptions of the curriculum, especially on the construction of its “liberal arts component".
言語 en
出版者
出版者 広島大学高等教育研究開発センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/52412
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0302-0142
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00136225
開始ページ
開始ページ 169
書誌情報 大学論集
Daigaku ronshu: Research in higher education

号 54, p. 169-185, 発行日 2022-03
見出し
大見出し 研究ノート
言語 ja
見出し
大見出し NOTES
言語 en
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-01 03:04:13.031374
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3