ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 大学論集
  3. 45集

高等専門学校におけるエンジニアリングデザイン教育の可能性 <研究ノート>

https://doi.org/10.15027/36542
https://doi.org/10.15027/36542
89017c1a-28b3-41b7-ae37-1c38a9a7a423
名前 / ファイル ライセンス アクション
DaigakuRonshu_45_97.pdf DaigakuRonshu_45_97.pdf (613.1 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 高等専門学校におけるエンジニアリングデザイン教育の可能性 <研究ノート>
言語 ja
タイトル
タイトル Possibility of Engineering Design Education in Colleges of Technology, Japan (KOSEN) <Note>
言語 en
作成者 加藤, 毅

× 加藤, 毅

ja 加藤, 毅

en Kato, Takeshi

Search repository
澤浦, 文章

× 澤浦, 文章

ja 澤浦, 文章

en Sawaura, Fumiaki

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2014 Author
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 In this study, advanced efforts to improve Engineering Design Education (EDE) programs at Colleges of Technology, Japan (KOSEN) are analyzed to construct a framework for the development of EDE. EDE is a new concept to train engineers with Engineering Design ability, which is explained as “the synthesis of various academic disciplines and technologies to pursue practicable solutions to a problem that does not necessarily have one correct answer" and is highly demanded in the knowledge-based society. First, the abstract concept of EDE is compared to conventional engineering education to identify five dimensions which distinguish them: 1) assignment, 2) process, 3) performance indicator, 4) evaluator, and 5) type of learning. Then, pioneering EDE projects at KOSEN, where a mass of EDE projects are already managed systematically, are analyzed. As a result, some characteristics of the competing challenges within the scope of current abstract discussion are presented:  1. combination of different knowledges and skills to perform the task;  2. submission to the market or practitoner’s unpredicable and fluid evaluation; and  3. making use of feedback from society to improve outcome many times over.   Finally, properties of the new challenges in each dimension are presented, enabling us to more fruitfully discuss the design of EDE.
言語 en
出版者
出版者 広島大学高等教育研究開発センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/36542
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0302-0142
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00136225
開始ページ
開始ページ 97
書誌情報 大学論集
Daigaku ronshu: Research in higher education

号 45, p. 97-109, 発行日 2014-03
旧ID 36542
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-01 02:38:29.087894
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3