ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 国際協力研究誌
  3. 7巻2号

開発途上国における保護者の教育への関心を高める方向性についての一考察 : カンボディアでのクラスター・スクール事業と,NGOによるIntegrated Pest Management (IPM)の効果的融合による将来的可能性 【調査報告】

https://doi.org/10.15027/14348
https://doi.org/10.15027/14348
5e752d69-4127-4c82-9688-a034b20e5ec9
名前 / ファイル ライセンス アクション
JIDC_07_02_03_endo.pdf JIDC_07_02_03_endo.pdf (1.2 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 開発途上国における保護者の教育への関心を高める方向性についての一考察 : カンボディアでのクラスター・スクール事業と,NGOによるIntegrated Pest Management (IPM)の効果的融合による将来的可能性 【調査報告】
言語 ja
タイトル
タイトル A study on the effectiveness of non-formal education to promote aarents' concern on education: Reflection from a pilot project of IPM (Integrated Pest Management) in Cambodia
言語 en
作成者 遠藤, 恵

× 遠藤, 恵

ja 遠藤, 恵

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 Although investment for education has been considered to promote national development in developing coun-tries, national formal education brings some constraints and limitation in terms of providing the equal opportunityof education for the poor people especially living in the rural areas. This paper explores the recent developmentboth on formal and non-formal education in Cambodia. Focusing on non-formal education pilot project, this casestudy shows the project, which is called IPM/Student Field School (SFS) by World Education, that has been suc-cessful in promoting parents' concerns on education while formal education system has never effectively achievedit. The article highlights the element of the curriculum and methodology by IPM/SFS that are more practical thanthat of formal education and provide benefits for their agricultural activity directly. This article concludes that thenon-formal education that meets needs of people has an advantage in developing students' capability for the betterfuture and should be included in a part of formal education system. By emphasizing to build up partnership betweenUNICEF, which is dealing with formal educational project, and NGO, it is argued that the introduction of non-for-mal education in the formal system becomes much feasible and realistic.
言語 en
出版者
出版者 広島大学国際協力研究科
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/14348
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1341-0903
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10482914
開始ページ
開始ページ 29
書誌情報 国際協力研究誌
Journal of International Development and Cooperation

巻 7, 号 2, p. 29-46, 発行日 2001-03
旧ID 14348
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-28 09:44:30.813455
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3