ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 国際教育協力論集
  3. 19巻1号

ネパールの自律的学校経営(SBM)支援の公平性効果 : 地域と学校経営の二重の脆弱性に着目して

https://doi.org/10.15027/43805
https://doi.org/10.15027/43805
fbfed565-9bfa-4ea3-8406-50dcfea9273f
名前 / ファイル ライセンス アクション
JICE_19-1_59.pdf JICE_19-1_59.pdf (4.2 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル ネパールの自律的学校経営(SBM)支援の公平性効果 : 地域と学校経営の二重の脆弱性に着目して
言語 ja
タイトル
タイトル Equitable Effect of SBM Policy Implementation Support in Nepal by International Cooperation Project: Focus on the “left-behind" schools with double vulnerabilities
言語 en
作成者 田中, 紳一郎

× 田中, 紳一郎

ja 田中, 紳一郎

en Tanaka, Shinichiro

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2016 広島大学教育開発国際協力研究センター
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 This study discusses equitable effectiveness of international education cooperation project taking SBM (School Based Management) policy implementation support in Nepal by JICA as a case, focusing on perception of head teachers toward SIP (School Improvement Plan) effectiveness. The study finds out SBM policy implementation is not equitable if it is only by legislation, however head teachers of vulnerable schools rates SIP effectiveness higher than the less vulnerable schools if the intervention (training program for SMC (School Management Committee) is provided. The study further discovered that the intervention is not effective to reduce the number of “left-behind" school (head teachers in vulnerable area rating effectiveness of SIP low) that consists of 33.9% of the entire target, while it is just equivalent to that of control group (32.8%).. Yet the intervention positively affects “left-behind" schools in promoting students’ and teachers’ participation in SIP planning and more focused SIP activities to the school challenges, meanwhile they face harder managerial challenges than “benefited" schools (in vulnerable area with higher rating for SIP effectiveness) in facilitating wider participation by SMC and guardian in SIP implementation. This indicates “left-behind" schools are characterized by its double vulnerability - areal and managerial vulnerability. Meanwhile, the intervention has in-equitable effect too. the intervention widens the gap between “left-behind" and “benefited" schools, in the areas of “support provided by local education offices", “textbooks", “student absenteeism", and “problem analysis in SIP preparation." In this case, in-equitable nature of “by-legislation only" policy implementation is redressed by providing training for SMC of all target school, Single intervention for all school, however, may not sufficient to salvage the potential “left-behind" schools with double vulnerability, Additional supports are needed, probably in the areas of widened gap above, for such schools and this necessitates early detection. International cooperation projects can mitigate and minimize its in-equitable effect and shall further accelerate its contribution for SDGs achievement, provided that such arrangements for schools with left-behind potentials are done in project design.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 本稿は、東京大学教育学研究科(博士課程)での研究成果の一部で、国際開発学会第26回全国大会(新潟大学)での発表を加筆・修正したものである
出版者
出版者 広島大学教育開発国際協力研究センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/43805
ID登録タイプ JaLC
関連情報
識別子タイプ NAID
関連識別子 40021138813
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1344-2996
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11281847
開始ページ
開始ページ 59
書誌情報 国際教育協力論集
Journal of international cooperation in education

巻 19, 号 1, p. 59-73, 発行日 2016-10-31
見出し
大見出し 研究論文
言語 ja
見出し
大見出し Article
言語 en
旧ID 43805
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-28 09:16:58.865879
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3