ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 国際教育協力論集
  3. 12巻2号

ザンビア基礎教育における計算能力の診断的評価に関する研究 : 弁別性と教授的示唆に注目して

https://doi.org/10.15027/34346
https://doi.org/10.15027/34346
68eac2b4-db8b-46fe-8c9f-96cd8dac7577
名前 / ファイル ライセンス アクション
JICE_12-2_1.pdf JICE_12-2_1.pdf (1.3 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル ザンビア基礎教育における計算能力の診断的評価に関する研究 : 弁別性と教授的示唆に注目して
言語 ja
タイトル
タイトル The Diagnostic Evaluation of Pupils Performance in Basic School in Zambia : Focusing on Discrimination of Performance and Educational Suggestiveness
言語 en
作成者 内田, 豊海

× 内田, 豊海

ja 内田, 豊海

en Uchida, Toyomi

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2009 「国際教育協力論集」編集委員会
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 Few assessments of pupils' achievements, such as SACMEQ and Zambia's National Assessment, have been conducted in Zambia to monitor and improve the quality of education. Although results from these tests expose the extremely low achievement there, it is very difficult to infer potential avenue to improve education from them because the results cannot discriminate the pupils' performance because scores are too low. To overcome this issue, we need to identify the difficulties that pupils face and that influence what pupils can do and what they cannot. This approwch is called diagnostic evaluation. Focusing on four basic arithmetic operations, I conducted a paper test survey of G3 to G7 pupils at one private and one public basic school in Zambia. Analyzing results on the process of problem solving, pupils' performance could be discriminated by the strategies they applied and by the common mistakes they mode. As a result, some difficulties that pupils face were identified including for example, the transition from concrete strategies, such as country sticks to more abstract strategies, such as writing in columns as a from of positional notation. Finally, I suggest some instructive methods for analying diagnostic evaluations and discuss the relationship between educational evaluation and its implications.
言語 en
出版者
出版者 広島大学教育開発国際協力研究センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/34346
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1344-2996
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11281847
開始ページ
開始ページ 1
書誌情報 国際教育協力論集
Journal of International Cooperation in Education

巻 12, 号 2, p. 1-12, 発行日 2009-10-31
旧ID 34346
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-28 08:52:22.104748
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3