ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 国際教育協力論集
  3. 10巻1号

HIV as Part of the Lives of Children and Youth as Life Expectancy Increases : Implications for Education

https://doi.org/10.15027/34260
https://doi.org/10.15027/34260
2897caa8-d3e4-4f58-a8f3-747b019154df
名前 / ファイル ライセンス アクション
JICE_10-1_101.pdf JICE_10-1_101.pdf (431.6 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル HIV as Part of the Lives of Children and Youth as Life Expectancy Increases : Implications for Education
言語 en
作成者 Cooper, Edward S.

× Cooper, Edward S.

en Cooper, Edward S.

Search repository
Risley, Claire L.

× Risley, Claire L.

en Risley, Claire L.

Search repository
Drake, Lesley J.

× Drake, Lesley J.

en Drake, Lesley J.

Search repository
Bundy, Donald A. P.

× Bundy, Donald A. P.

en Bundy, Donald A. P.

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2007 「国際教育協力論集」編集委員会
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The education sector is crucial to any national response to the world epidemic of HIV and AIDS. The school age years, about 5 to 15 years, make up the cross section of any population with the lowest prevalence of HIV infection. This is the “Window of Hope", and education is the social vaccine against HIV infection. Now, with effective anti-viral treatment increasingly available, the number of infected children of school age is rising through increased survival. Schools must adapt to having more such children in class. Furthermore, there will be many infected and affected children, orphans and vulnerable children, who will not access formal education, or not fully, and the path to education must be made easier for them. We are able to predict a rise and then a fall of the school age numbers, but new preparations must be made for these young people to adapt to their adult lives, living with HIV. All such school and educational responses must take the developmental stages of children and their emotional needs into account.
言語 en
出版者
出版者 広島大学教育開発国際協力研究センター
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/34260
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1344-2996
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11281847
開始ページ
開始ページ 101
書誌情報 国際教育協力論集
Journal of International Cooperation in Education

巻 10, 号 1, p. 101-113, 発行日 2007-04-25
旧ID 34260
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-28 08:37:17.271027
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3