ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 国際教育協力論集
  3. 2巻2号

教育援助評価に関する研究課題

https://doi.org/10.15027/34123
https://doi.org/10.15027/34123
e59682e9-171b-4f68-a8ec-c97e8e844c14
名前 / ファイル ライセンス アクション
JICE_2-2_143.pdf JICE_2-2_143.pdf (49.6 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 教育援助評価に関する研究課題
言語 ja
タイトル
タイトル Research Issues on Educational Aid Evaluation
言語 en
作成者 長尾, 眞文

× 長尾, 眞文

ja 長尾, 眞文

en Nagao, Masafumi

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 1999 「国際教育協力論集」編集委員会
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 This paper represents an attempt to elaborate research issues on aid evaluation in the field of education. It does so on the basis of a review of existing research, coupled with the consideration of practical issues involved in the administration of aid evaluation by the government aid agencies in Japan. Evaluation of educational aid is made difficult owing to particular characteristics of educational programs and projects, such as long lead time needed for educational investments and increasing complexity of demand for education. Taking these characteristics into consideration, the paper sets out to define 9 research issues under three headings of 'evaluation of individual educational aid programs and projects', 'evaluation of international educational cooperation' and 'building of an aid evaluation system'. The 9 issues elaborated are as follows: (1) Critical examination of the purpose of Japanese aid evaluation system, especially its implication for educational aid evaluation; (2) Possibility for broadening the scope of aid evaluation to incorporate formative elements more explicitly; (3) Shaping of common understanding about the role of evaluation with the aid recipient country; (4) What follows after the evaluation of 'Education for All'; (5) Potential of aid evaluation cooperation among donor countries; (6) Evaluation of the role of NGOs in international educational cooperation; (7) Evaluation of over - all aid policy and strategy; (8) Training a corps of professional evaluators; and (9) Evaluation culture
言語 en
出版者
出版者 広島大学教育開発国際協力研究センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/34123
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1344-2996
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11281847
開始ページ
開始ページ 143
書誌情報 国際教育協力論集
Journal of International Cooperation in Education

巻 2, 号 2, p. 143-154, 発行日 1999-10-01
旧ID 34123
備考 ページ番号は冊子体による。
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-28 08:10:57.804313
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3