ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 教職開発研究
  3. 6号

若手教師の情緒的消耗感の実態調査 : 質的データ分析手法SCAT を通して

https://doi.org/10.15027/53633
https://doi.org/10.15027/53633
80a13e44-5bb8-4627-92b5-2e3f8e2c3b91
名前 / ファイル ライセンス アクション
JPDTSL_6_11.pdf JPDTSL_6_11.pdf (2.4 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-28
タイトル
タイトル 若手教師の情緒的消耗感の実態調査 : 質的データ分析手法SCAT を通して
言語 ja
タイトル
タイトル A Survey on Young Teachers’ Sense of Emotional Exhaustion: Through the qualitative data analysis method, SCAT
言語 en
作成者 山下, 直哉

× 山下, 直哉

ja 山下, 直哉

en YAMASHITA, Naoya

Search repository
山崎, 茜

× 山崎, 茜

ja 山崎, 茜

en YAMASAKI, Akane

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
言語 ja
権利情報 Copyright (c) 2023 教職開発専攻
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Burnout
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Social Support
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Young teacher
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Student Guidance
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 バーンアウト
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 ソーシャルサポート
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 若手教師
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 生徒指導
内容記述
内容記述 This study aims to investigate the sense of emotional exhaustion of young teachers, who tend to burn out, and to discover the factors influencing it through qualitative research. Three young teachers participated in semi-structured interviews about the causes that emotionally drain teachers and the factors that reduce their feelings of emotional exhaustion. Their utterance were analyzed and put into theoretical descriptions using SCAT. The common features of the theoretical descriptions are as follows. First, “emotional exhaustion varies depending on the students and the classes they take charge of, and the characteristics of their tasks." Second, “they feel emotional exhaustion when dealing with students’ problematic behaviors." Third, “they cite social support from other teachers and staff members as a factor that reduces their emotional exhaustion." Fourth, “they expect effective support for student guidance in their training programs." These factors show the following. They all experience emotional exhaustion due to stress from their interactions with others although the quality and quantity of their stressors vary from person to person. They wish that there were training programs providing effective support for guiding students. To reduce the emotional exhaustion of young teachers, it is necessary to provide them with continuous social support in their daily duties.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科教職開発専攻
言語 ja
出版者
出版者 Hiroshima University Professional Graduate School for Teacher Education
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/53633
ID登録タイプ JaLC
開始ページ
開始ページ 11
書誌情報 ja : 教職開発研究
en : Journal of Professional Development for Teachers and School Leaders

号 6, p. 11-17, ページ数 7, 発行日 2023-03-15
見出し
大見出し 原著論文
言語 ja
見出し
大見出し Article
言語 en
旧ID 53633
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 15:03:12.449991
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3