ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学校教育実践学研究
  3. 22巻

社会科授業力改善ハンドブックの開発と評価 : 教員養成・教員研修の場で活用できる教材の構成

https://doi.org/10.15027/40411
https://doi.org/10.15027/40411
1e7bf9e0-b46c-4227-8ba1-4cacdb483459
名前 / ファイル ライセンス アクション
HiroshimaJSchEduc_22_181.pdf HiroshimaJSchEduc_22_181.pdf (1.5 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 社会科授業力改善ハンドブックの開発と評価 : 教員養成・教員研修の場で活用できる教材の構成
言語 ja
タイトル
タイトル The Development and Assessment on the Social Studies Handbook for Supporting Teacher’s Lesson Planning and Improvement : A Content Structure of Handbook which can be Applied to Pre-service and In-service Teacher Education
言語 en
作成者 草原, 和博

× 草原, 和博

ja 草原, 和博

en Kusahara, Kazuhiro

Search repository
岡田, 了祐

× 岡田, 了祐

ja 岡田, 了祐

en Okada, Ryosuke

Search repository
渡邉, 巧

× 渡邉, 巧

ja 渡邉, 巧

en Watanabe, Takumi

Search repository
大坂, 遊

× 大坂, 遊

ja 大坂, 遊

en Osaka, Yu

Search repository
阪上, 弘彬

× 阪上, 弘彬

ja 阪上, 弘彬

en Sakaue, Hiroaki

Search repository
岩下, 真也

× 岩下, 真也

ja 岩下, 真也

en Iwashita, Shinya

Search repository
上嶋, 智江

× 上嶋, 智江

ja 上嶋, 智江

en Uejima, Chie

Search repository
小川, 征児

× 小川, 征児

ja 小川, 征児

en Ogawa, Seiji

Search repository
木坂, 祥希

× 木坂, 祥希

ja 木坂, 祥希

en Kisaka, Shoki

Search repository
魏, 思遥

× 魏, 思遥

ja 魏, 思遥

en Wei, Siyao

Search repository
佐々木, 拓也

× 佐々木, 拓也

ja 佐々木, 拓也

en Sasaki, Takuya

Search repository
辻本, 成貴

× 辻本, 成貴

ja 辻本, 成貴

en Tsujimoto, Shigeki

Search repository
寺嶋, 崇

× 寺嶋, 崇

ja 寺嶋, 崇

en Terashima, Takashi

Search repository
山田, 健司

× 山田, 健司

ja 山田, 健司

en Yamada, Kenji

Search repository
杠, 拓哉

× 杠, 拓哉

ja 杠, 拓哉

en Yuzuriha, Takuya

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The purposes of this paper are to develop the draft of handbook for planning, teaching and accessing the class of social studies and evaluate effects of the handbook for teacher training and their professional development. The structure of the first draft was designed based on Kolb’s learning theory. The present results suggested that the usefulness of the contents structure was perceived by (1) pre-service teachers and (2) in-service teachers, and the possibility for application was also recognized by the teacher educator as (3) university professor who teach methods courses, (4) senior supervisor who is in charge of designing the professional development programs and (5) younger supervisor who is in charge of tutoring the novice teacher, but they illustrated their different types of the significances, limits and utilization according to their purposes and as well as their responsibility. The authors implicated the alterative design of the handbook based on Korthagen’s reflective learning model for meeting their purposes and solving the structural problems inherit in the handbook.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/40411
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1341-111X
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10491493
開始ページ
開始ページ 181
書誌情報 学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education

巻 22, p. 181-192, 発行日 2016-03-22
見出し
大見出し 教師教育・教員養成
言語 ja
見出し
大見出し Teacher Education and Training
言語 en
旧ID 40411
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 14:30:34.393239
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3