ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学校教育実践学研究
  3. 22巻

にこにこルームの学習支援が小学生に及ぼす効果(9) : 平成26年度の小学生と保護者を対象とした調査

https://doi.org/10.15027/40391
https://doi.org/10.15027/40391
70f3c416-28d4-48b5-8420-8436004f8143
名前 / ファイル ライセンス アクション
HiroshimaJSchEduc_22_9.pdf HiroshimaJSchEduc_22_9.pdf (946.0 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル にこにこルームの学習支援が小学生に及ぼす効果(9) : 平成26年度の小学生と保護者を対象とした調査
言語 ja
タイトル
タイトル Effects of Niko Niko Room’s educational support program on school children (9) : Survey results of school children and their parents who participated in the programs of 2014
言語 en
作成者 児玉, 真樹子

× 児玉, 真樹子

ja 児玉, 真樹子

en Kodama, Makiko

Search repository
岡, 直樹

× 岡, 直樹

ja 岡, 直樹

en Oka, Naoki

Search repository
小島, 奈々恵

× 小島, 奈々恵

ja 小島, 奈々恵

en Kojima, Nanae

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The effects of an educational support program on school children who participated in the programs held in 2014 were examined in this study. The educational support program was held at a clinic of school psychology at the Center for School Education and Research of Hiroshima University called Niko Niko Room. Twenty-nine school children and their guardians answered questionnaires about the program. Results showed the following: (1) Educational support had a positive effect on children’s “self-efficacy regarding arithmetic". (2) Both children and guardians positively evaluated the effects of this program, and both of them estimated students’ abilities high. (3) Children’s estimation of students’ communication and understanding had positive relations to their “interests in arithmetic". Guardians’ estimation of students’ communication also had a positive relation to their estimation of “their children’s interests in arithmetic".
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/40391
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1341-111X
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10491493
開始ページ
開始ページ 9
書誌情報 学校教育実践学研究
Hiroshima journal of school education

巻 22, p. 9-16, 発行日 2016-03-22
見出し
大見出し 生徒指導・教育相談
言語 ja
見出し
大見出し Student Guidance and Educational Counseling
言語 en
旧ID 40391
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 14:27:43.282927
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3