ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学部・附属学校共同研究紀要
  3. 48号

中学校音楽科における主体的・対話的で深い学びの達成を目指した授業実践研究 : 器楽合奏における指導方法の観点から

https://doi.org/10.15027/50919
https://doi.org/10.15027/50919
0288a808-5414-43cd-825b-a84bde5a1d10
名前 / ファイル ライセンス アクション
AnnEducRes_48_116.pdf AnnEducRes_48_116.pdf (928.2 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 中学校音楽科における主体的・対話的で深い学びの達成を目指した授業実践研究 : 器楽合奏における指導方法の観点から
言語 ja
タイトル
タイトル Class Practice Research Aimed at Achieving Proactive, Interactive, and Deep Learning in the Junior High School Music Department: From the Perspective of Teaching Methods in Instrumental Ensemble
言語 en
作成者 齋藤, 紘希

× 齋藤, 紘希

ja 齋藤, 紘希

Search repository
原, 寛暁

× 原, 寛暁

ja 原, 寛暁

en Hara, Tomoaki

Search repository
増井, 知世子

× 増井, 知世子

ja 増井, 知世子

en Masui, Chiseko

Search repository
三村, 真弓

× 三村, 真弓

ja 三村, 真弓

en Mimura, Mayumi

Search repository
伊藤, 真

× 伊藤, 真

ja 伊藤, 真

en Ito, Shin

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
内容記述
内容記述 The purpose of this study was to clarify which teaching method could produce proactive, interactive, and deep learning, during an instrumental ensemble, and to assess the results of implementing such a program. We developed and presented the instrumental ensemble class plan based on the bottom-up instruction method at two junior high schools. Data were collected by using a questionnaire and an M-GTA. We found that each student displayed a proactive learning attitude toward the music while maintaining an awareness of their own development areas and growth. Furthermore, the students showed an interactive learning attitude during collaborative activities by watching and listening to others while observing their performance in an effort to improve the quality of music, and learn through the class experience. In addition, we noticed an attitude that promoted deep learning whereby students attempted to solve problems and create music while utilizing what they learned from negative experiences. In addition, the bottom-up instruction approach used during instrumental ensemble training was associated with originality, growth, and the acceptance and awareness of others.
言語 en
出版者
出版者 広島大学学部・附属学校共同研究機構
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/50919
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2435-9041
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11551679
開始ページ
開始ページ 116
書誌情報 学部・附属学校共同研究紀要
THE ANNALS OF EDUCATIONAL RESEARCH

号 48, p. 116-126, 発行日 2021-03-31
旧ID 50919
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 13:47:00.158036
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3