ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学習システム研究
  3. 5号

シカゴ大学実験学校におけるデューイ教育思想の継承と今日的意義 : シルビー・アングリン校長による講演を踏まえて

https://doi.org/10.15027/42666
https://doi.org/10.15027/42666
8333959b-82b2-47b3-9e5f-3d5b2d014b6b
名前 / ファイル ライセンス アクション
TRDLS-jpn_5_115.pdf TRDLS-jpn_5_115.pdf (870.8 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル シカゴ大学実験学校におけるデューイ教育思想の継承と今日的意義 : シルビー・アングリン校長による講演を踏まえて
言語 ja
タイトル
タイトル Inheritance of Dewey’s philosophy of education at the University of Chicago Laboratory Schools and today’s significance : Critical review of Sylvie Anglin’s speech
言語 en
作成者 中村, 和世

× 中村, 和世

ja 中村, 和世

en Nakamura, Kazuyo

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2017 学習システム促進研究センター
主題
主題Scheme Other
主題 シカゴ大学実験学校
主題
主題Scheme Other
主題 ジョン・デューイ
主題
主題Scheme Other
主題 21 世紀型学習
主題
主題Scheme Other
主題 学習指導要領
主題
主題Scheme Other
主題 University of Chicago Laboratory Schools
主題
主題Scheme Other
主題 John Dewey
主題
主題Scheme Other
主題 21st Century Learning
主題
主題Scheme Other
主題 The Course of Study
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 本稿は,2016 年7 月2 日・5 日に広島大学学習システム促進研究センター(RIDLS)の主催で開催された講演会である「アメリカの教育改革と学校教育の再設計-シカゴ大学実験学校の21 世紀型学習-」でのシルビー・アングリン校長による発表を踏まえて,今日のシカゴ大学実験学校がジョン・デューイの教育思想をどのように継承し教育実践を進めているのかについて検討することを目的とする。実験学校小学校の運営方針の特徴について,①教育理念,②カリキュラム,③教師の専門性に焦点を当てて検討するとともに,実験学校で開発されている21 世紀型学習について実践事例である「遊び場の建設プロジェクト」の分析を通してデューイ教育思想との関係を明確化している。結論では,次期改訂の学習指導要領の方向性を踏まえながら,実験学校の今日的意義について考察した。
言語 ja
内容記述
内容記述 This paper aimed to investigate how today’s University of Chicago Laboratory Schools succeeds with John Dewey’s educational philosophy and promotes educational practices, based on a presentation by Principal Sylvia Anglin at the lecture conference “American Educational Reform and Redesign of School Education—21st Century Learning at the University of Chicago Laboratory Schools" hosted by the Research Initiative for Developing Learning Systems (RIDLS) at Hiroshima University on July 2 and 5, 2016. For the characteristics of operation policy of the Lower School at the University of Chicago Laboratory Schools, in addition to investigating with a focus on (1) educational philosophy, (2) curriculum, and (3) teacher expertise, I also clarified the relationship with Dewey’s educational philosophy through analysis of the “Playground Construction Project," which is a practical example of 21st Century Learning being developed at the Laboratory Schools. In conclusion, I discussed the contemporary significance of art education based on the direction of the next revision of the course of study guidelines.
言語 en
出版者
出版者 学習システム促進研究センター (RIDLS)
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/42666
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2189-9487
開始ページ
開始ページ 115
書誌情報 学習システム研究
学習システム研究

号 5, p. 115-123, 発行日 2017-03-31
見出し
大見出し 学習システム促進研究センター講演会のまとめ
言語 ja
旧ID 42666
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 11:43:49.722370
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3