ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学習システム研究
  3. 2号

「真正な実践」研究入門 : 価値(哲学)領域の読解を事例にして

https://doi.org/10.15027/39112
https://doi.org/10.15027/39112
10e668e3-5adc-4815-a93b-364e543e1bc5
名前 / ファイル ライセンス アクション
TRDLS-jpn_2_1.pdf TRDLS-jpn_2_1.pdf (835.1 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 「真正な実践」研究入門 : 価値(哲学)領域の読解を事例にして
言語 ja
タイトル
タイトル Introduction to the Study on “Authentic Practice"
言語 en
作成者 池野, 範男

× 池野, 範男

ja 池野, 範男

en Ikeno, Norio

Search repository
福井, 駿

× 福井, 駿

ja 福井, 駿

en Fukui, Suguru

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2015 学習システム促進研究センター
主題
主題Scheme Other
主題 真正な実践
主題
主題Scheme Other
主題 論文読解
主題
主題Scheme Other
主題 研究過程
主題
主題Scheme Other
主題 学習過程
主題
主題Scheme Other
主題 変換
主題
主題Scheme Other
主題 Authentic Practice
主題
主題Scheme Other
主題 Reading Academic Paper
主題
主題Scheme Other
主題 Process of Research
主題
主題Scheme Other
主題 Process of Learning
主題
主題Scheme Other
主題 Transformation
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 教師は,専門科学(研究)者の研究内容を消費・活用するだけではなく,専門科学者という一人のひとの学習とその過程を読み解き活用することをねらっている。教師が進める学習に専門科学(研究)者の側から支援をする方法を見い出すことが必要であり,それを試みているのが本共同研究である。本研究の一連の「真正な実践」研究は,専門科学(研究)者が行う研究を学校教師が教材研究として読み解き,その読み解きから一人の研究者の「学習」過程へと読み解く変換システムを開発しようとするものである。 本稿は,共同研究の分担研究である。本分担研究は,哲学領域の論文読解を手がかりにし,一連の共同研究の入門編として,「真正な実践」研究の意図,その手続き,研究の概要を説明する。そこで,続く各分担研究では,価値,記号,知識の3つの領域の専門科学者の研究論文の読解を通して,専門科学者の「学び」の過程を構成し,その過程を「真正な実践」として再構成する。そして,専門科学者が進めるその学問領域の「真正な実践」を解明し,学校教師や初任教師,教師希望者が活用できるようにする。
言語 ja
内容記述
内容記述 School teachers not only use and apply the work of professional scientists (researchers), but they also attempt to find a way that these scientists (researchers) could assist in the learning that school teachers advance, with the aim of understanding the process of learning of one individual and applying that understanding. This series of the study on “Authentic Practice" involves teachers learning research studies conducted by professional scientists as a study of teaching materials. From this newfound understanding, this series aimed to develop a system to elucidate and translate the process of “learning" of an individual professional researcher. This article describes the aims, procedures, and overviews of the study on “Authentic Practice", and serves as an introduction to the subsequent studies. Each of the study will construct the process of “learning" of a professional scientist through the analysis of that scientist’s published work, reconstructing the process as “Authentic Practice." By elucidating the “Authentic Practice" that these scientists advance in their given academic field, these studies aimed for school teachers, beginner teachers, and teachers in training to be able to apply the findings.
言語 en
出版者
出版者 学習システム促進研究センター (RIDLS)
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/39112
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2189-9487
開始ページ
開始ページ 1
書誌情報 学習システム研究
学習システム研究

号 2, p. 1-10, 発行日 2015-03-31
見出し
大見出し 学習システム促進プロジェクト(第1年次報告)-専門科学者との共同研究プロジェクト-
言語 ja
旧ID 39112
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 11:38:54.864206
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3