WEKO3
アイテム
モジュール型教職研修と研修満足度と成長的知性の関係 : 山口大学教育学部ちゃぶ台型研修の事例
https://doi.org/10.15027/55095
https://doi.org/10.15027/55095cccc8bcd-6133-408d-9017-411fca2a009a
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
| Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 公開日 | 2024-04-08 | |||||||||||||
| タイトル | ||||||||||||||
| タイトル | モジュール型教職研修と研修満足度と成長的知性の関係 : 山口大学教育学部ちゃぶ台型研修の事例 | |||||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||||||
| タイトル | ||||||||||||||
| タイトル | Relationship of Satisfaction and Successful Intelligence and the Modularized Teacher Training Programs: A Case of “Chabu-dai System" Produced by Yamaguchi University Faculty of Education. | |||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||
| 作成者 |
沖林, 洋平
× 沖林, 洋平
× 阿濱, 茂樹
|
|||||||||||||
| アクセス権 | ||||||||||||||
| アクセス権 | open access | |||||||||||||
| アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||
| 権利情報 | ||||||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||||||
| 権利情報 | Copyright (c) 2024 広島大学大学院人間社会科学研究科学習開発学領域 | |||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | Teacher Training Program | |||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | Satisfaction | |||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | Successful Intelligence | |||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | Chabu-dai System | |||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | 教師教育 | |||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | 満足度 | |||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | 成長席知性 | |||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||
| 主題 | ちゃぶ台型研修 | |||||||||||||
| 内容記述 | ||||||||||||||
| 内容記述 | In this research, we investigated the effect of the teaching training programs of “Chabu-dai System" produced by Faculty of Education, Yamaguchi University. The study participates 166 students and teachers . In this research, we asked about the satisfaction and the awareness of successful intelligence after they attended the programs. As a result of the research, the following findings were obtained. First, the successful intelligence was composed of three subordinate factors: humanity orientation, educational material development orientation, organization orientation. Second, high rated satisfactions were gained for all items. In addition, as a result of the cluster analysis, it was shown that awareness of students’ successful intelligence was constructed of five clusters and teachers’ was constructed of three clusters. | |||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||
| 出版者 | ||||||||||||||
| 出版者 | 広島大学大学院人間社会科学研究科学習開発学領域 | |||||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||||||
| 言語 | ||||||||||||||
| 言語 | jpn | |||||||||||||
| 資源タイプ | ||||||||||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
| 資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
| 出版タイプ | ||||||||||||||
| 出版タイプ | VoR | |||||||||||||
| 出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||
| ID登録 | ||||||||||||||
| ID登録 | 10.15027/55095 | |||||||||||||
| ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||
| 開始ページ | ||||||||||||||
| 開始ページ | 13 | |||||||||||||
| 書誌情報 |
ja : 学習開発学研究 en : Journal of Learning Science 号 16, p. 13-21, ページ数 9, 発行日 2024-03-30 |
|||||||||||||
| 旧ID | 55095 | |||||||||||||