ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学習開発学研究
  3. 16号

モジュール型教職研修と研修満足度と成長的知性の関係 : 山口大学教育学部ちゃぶ台型研修の事例

https://doi.org/10.15027/55095
https://doi.org/10.15027/55095
cccc8bcd-6133-408d-9017-411fca2a009a
名前 / ファイル ライセンス アクション
JEducSci_16_13.pdf JEducSci_16_13.pdf (679.2 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2024-04-08
タイトル
タイトル モジュール型教職研修と研修満足度と成長的知性の関係 : 山口大学教育学部ちゃぶ台型研修の事例
言語 ja
タイトル
タイトル Relationship of Satisfaction and Successful Intelligence and the Modularized Teacher Training Programs: A Case of “Chabu-dai System" Produced by Yamaguchi University Faculty of Education.
言語 en
作成者 沖林, 洋平

× 沖林, 洋平

ja 沖林, 洋平

en OKIBAYASHI, Yohei

Search repository
阿濱, 茂樹

× 阿濱, 茂樹

ja 阿濱, 茂樹

en AHAMA, Shigeki

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
言語 ja
権利情報 Copyright (c) 2024 広島大学大学院人間社会科学研究科学習開発学領域
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Teacher Training Program
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Satisfaction
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Successful Intelligence
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Chabu-dai System
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 教師教育
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 満足度
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 成長席知性
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 ちゃぶ台型研修
内容記述
内容記述 In this research, we investigated the effect of the teaching training programs of “Chabu-dai System" produced by Faculty of Education, Yamaguchi University. The study participates 166 students and teachers . In this research, we asked about the satisfaction and the awareness of successful intelligence after they attended the programs. As a result of the research, the following findings were obtained. First, the successful intelligence was composed of three subordinate factors: humanity orientation, educational material development orientation, organization orientation. Second, high rated satisfactions were gained for all items. In addition, as a result of the cluster analysis, it was shown that awareness of students’ successful intelligence was constructed of five clusters and teachers’ was constructed of three clusters.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科学習開発学領域
言語 ja
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/55095
ID登録タイプ JaLC
開始ページ
開始ページ 13
書誌情報 ja : 学習開発学研究
en : Journal of Learning Science

号 16, p. 13-21, ページ数 9, 発行日 2024-03-30
旧ID 55095
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 11:30:33.489980
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3