WEKO3
アイテム
教員養成課程の大学生の児童の誤答の予想に関する一考察
https://doi.org/10.15027/55094
https://doi.org/10.15027/550943722db28-da00-44c5-ac8d-e6eb5397cee7
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
| Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 公開日 | 2024-04-08 | |||||||||
| タイトル | ||||||||||
| タイトル | 教員養成課程の大学生の児童の誤答の予想に関する一考察 | |||||||||
| 言語 | ja | |||||||||
| タイトル | ||||||||||
| タイトル | A study on predicting of elementary school students' mistakes by university students in the Faculty of Education | |||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 作成者 |
保森, 智彦
× 保森, 智彦
|
|||||||||
| アクセス権 | ||||||||||
| アクセス権 | open access | |||||||||
| アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
| 権利情報 | ||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||
| 権利情報 | Copyright (c) 2024 広島大学大学院人間社会科学研究科学習開発学領域 | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | faculty of education student | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | mistake | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | elementary school student | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | arithmetic | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | simulated class | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | 教員養成課程 | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | 誤答 | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | 児童 | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | 算数 | |||||||||
| 主題 | ||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||
| 主題 | 模擬授業 | |||||||||
| 内容記述 | ||||||||||
| 内容記述 | The purpose of this research is to investigate how university students in the faculty of education perceive mistakes made by elementary school students. In the research method, a researcher gave the following tests to university students in the faculty of education. 1) Predict elementary school students' mistakes. 2) Thinking about how to teach elementary school students when they make mistakes. The results revealed two things: 1) By learning examples of children's incorrect answers, university students were able to concretely predict children's incorrect answers.; 2) University students thought of teaching methods that matched the way children thought. | |||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 出版者 | ||||||||||
| 出版者 | 広島大学大学院人間社会科学研究科学習開発学領域 | |||||||||
| 言語 | ja | |||||||||
| 言語 | ||||||||||
| 言語 | jpn | |||||||||
| 資源タイプ | ||||||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
| 資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
| 出版タイプ | ||||||||||
| 出版タイプ | VoR | |||||||||
| 出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
| ID登録 | ||||||||||
| ID登録 | 10.15027/55094 | |||||||||
| ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
| 開始ページ | ||||||||||
| 開始ページ | 3 | |||||||||
| 書誌情報 |
ja : 学習開発学研究 en : Journal of Learning Science 号 16, p. 3-12, ページ数 10, 発行日 2024-03-30 |
|||||||||
| 旧ID | 55094 | |||||||||