ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学習開発学研究
  3. 16号

教員養成課程の大学生の児童の誤答の予想に関する一考察

https://doi.org/10.15027/55094
https://doi.org/10.15027/55094
3722db28-da00-44c5-ac8d-e6eb5397cee7
名前 / ファイル ライセンス アクション
JEducSci_16_3.pdf JEducSci_16_3.pdf (1.4 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2024-04-08
タイトル
タイトル 教員養成課程の大学生の児童の誤答の予想に関する一考察
言語 ja
タイトル
タイトル A study on predicting of elementary school students' mistakes by university students in the Faculty of Education
言語 en
作成者 保森, 智彦

× 保森, 智彦

ja 保森, 智彦

en YASUMORI, Tomohiko

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
言語 ja
権利情報 Copyright (c) 2024 広島大学大学院人間社会科学研究科学習開発学領域
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 faculty of education student
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 mistake
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 elementary school student
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 arithmetic
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 simulated class
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 教員養成課程
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 誤答
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 児童
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 算数
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 模擬授業
内容記述
内容記述 The purpose of this research is to investigate how university students in the faculty of education perceive mistakes made by elementary school students. In the research method, a researcher gave the following tests to university students in the faculty of education. 1) Predict elementary school students' mistakes. 2) Thinking about how to teach elementary school students when they make mistakes. The results revealed two things: 1) By learning examples of children's incorrect answers, university students were able to concretely predict children's incorrect answers.; 2) University students thought of teaching methods that matched the way children thought.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科学習開発学領域
言語 ja
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/55094
ID登録タイプ JaLC
開始ページ
開始ページ 3
書誌情報 ja : 学習開発学研究
en : Journal of Learning Science

号 16, p. 3-12, ページ数 10, 発行日 2024-03-30
旧ID 55094
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 11:30:26.334575
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3