ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学習開発学研究
  3. 15号

「特別の教科 道徳」における評価の現状と課題 : 形成的評価、子どものための哲学を手がかりに

https://doi.org/10.15027/53787
https://doi.org/10.15027/53787
e9b538f7-5621-4690-a27a-701a5021f037
名前 / ファイル ライセンス アクション
JEducSci_15_69.pdf JEducSci_15_69.pdf (704.3 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-05-02
タイトル
タイトル 「特別の教科 道徳」における評価の現状と課題 : 形成的評価、子どものための哲学を手がかりに
言語 ja
タイトル
タイトル Current Issues in the Assessment of Special Subject Morality: Referring to Formative Assessment and Philosophy for Children
言語 en
作成者 須谷, 弥生

× 須谷, 弥生

ja 須谷, 弥生

en SUTANI, Yayoi

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
言語 ja
権利情報 Copyright (c) 2023 広島大学大学院人間社会科学研究科学習開発学領域
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Special Subject Morality
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Assessment
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Formative Assessment
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Philosophy for Children
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 特別の教科道徳
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 評価
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 形成的評価
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 子どものための哲学
内容記述
内容記述 This paper aims to clarify current issues in the assessment of special subject morality. In special subject morality, teachers use formative assessment instead of numerical evaluation. From the perspective of learning theories of social constructivism which focuses on the process of learning, this method of assessment, which is designed to contribute to improvement rather than the outcome of learning, has a possibility to change the way of thinking about evaluation in school education. Through reference to Australian philosophy for children, we need to consider cognitive methods of teaching and assessment for better educational practices.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科学習開発学領域
言語 ja
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/53787
ID登録タイプ JaLC
助成情報
助成機関名 日本学術振興会
言語 ja
研究課題番号URI https://kaken.nii.ac.jp/ja/grant/KAKENHI-PROJECT-21K20250/
研究課題番号 21K20250
研究課題名 身体感覚に着目した学習評価の開発
言語 ja
助成情報
助成機関名 Japan Society for the Promotion of Science
言語 en
研究課題名 身体感覚に着目した学習評価の開発
言語 ja
開始ページ
開始ページ 69
書誌情報 ja : 学習開発学研究
en : Journal of Learning Science

号 15, p. 69-78, ページ数 10, 発行日 2023-03-30
旧ID 53787
備考 誤記訂正のため、最終ページに正誤表を追加。(2023年9月5日)
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-27 11:29:51.636193
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3