| Item type |
デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) |
| 公開日 |
2023-05-01 |
| タイトル |
|
|
タイトル |
附属山口小学校における新教科の取組みに関する家族の理解 |
|
言語 |
ja |
| タイトル |
|
|
タイトル |
A Study on Families' Understandings of the New Curriculum Approach at Yamaguchi Elementary School Attached to the Faculty of Education, Yamaguchi University |
|
言語 |
en |
| 作成者 |
沖林, 洋平
五十部, 大暁
宮木, 秀雄
重枝, 孝明
|
| アクセス権 |
|
|
アクセス権 |
open access |
|
アクセス権URI |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
| 権利情報 |
|
|
言語 |
ja |
|
権利情報 |
Copyright (c) 2023 広島大学大学院人間社会科学研究科学習開発学領域 |
| 主題 |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
New Curriculum Approach |
| 主題 |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Text Mining |
| 主題 |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Families' Understandings |
| 主題 |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
“Tsukuru-ka" |
| 主題 |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
新教科の取組み |
| 主題 |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
テキストマイニング |
| 主題 |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
家族の理解 |
| 主題 |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
「創る科」 |
| 内容記述 |
|
|
内容記述 |
In this study, we analyzed the results of a questionnaire regarding a new curriculum at Yamaguchi Elementary School attached to the Faculty of Education of Yamaguchi University, in which parents were the respondents. The survey was administered to 346 parents. The survey items consisted of a multiple-choice questionnaire and free descriptions. The qualities and abilities to be developed by the new subject consisted of a total of six categories, including subject-specific qualities, general skills and abilities, and general attitudes. It was found that in cases where children communicate with their families at home on a daily level about school activities, parents are able to explain their own perspectives on the characteristics and abilities of the children developed through these activities. |
|
言語 |
en |
| 出版者 |
|
|
出版者 |
広島大学大学院人間社会科学研究科学習開発学領域 |
|
言語 |
ja |
| 言語 |
|
|
言語 |
jpn |
| 資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
| 出版タイプ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
| ID登録 |
|
|
ID登録 |
10.15027/53785 |
|
ID登録タイプ |
JaLC |
| 開始ページ |
|
|
開始ページ |
49 |
| 書誌情報 |
ja : 学習開発学研究
en : Journal of Learning Science
号 15,
p. 49-58,
ページ数 10,
発行日 2023-03-30
|
| 旧ID |
53785 |